Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Андрей Петров: Биопродуктите са сегмент с огромен потенциал за развитие

dm ще продължи да развива мрежата си в България, твърди председателят на Борда на управителите

Андрей Петров: Биопродуктите са сегмент с огромен потенциал за развитие

Снимка: dm 

Как се променя вкусът на потребителите и интересуват ли се българите от натурални продукти – това коментира Андрей Петров, председател на борда на управителите на dm България, в интервю за Investor.bg

39-годишният Андрей Петров e част от ръководния екип на компанията още от нейното основаване през 2008 г.. Отговаря за ресор „Експанзия“ и ръководи съвместно с Евелина Великова отдел „Продажби“.

- Г-н Петров, с какви финансови резултати приключва групата dm първата половина на последната финансова година (октомври 2017 г. - март 2018 г.)?

- През първата половина на финансовата 2017/2018 година концернът dm, който обхваща всички 13 държави, в които развиваме дейност, отчита ръст на продажбите от 5,2% до 5,348 млрд. евро. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която включва Австрия и 11 държави от региона, сред които и България, е с ръст от 8,4% в сравнение с периода октомври 2016-март 2017 г., а оборотът достигна 1,265 млрд. евро.

Към края на март 2018 година магазините на dm в Европа са 3 512, а служителите близо 60 хил. Бяха отворени и първите 7 филиала в Италия, която е нова държава за компанията. 

- Какво показват финансовите резултати на dm за България?

- В България отчитаме ръст на оборота от 21,9%, което е много добър резултат на фона на представянето на концерна и на подгрупата, към която принадлежим. През първата половина на финансовата година отчитаме продажби на стойност близо 63 млн. лева.

Компанията e представител на т.нар. „дрогерийна търговия“ – формат на пазаруване, който развиваме в последните няколко години в България. Дрогерийните стоки са за лична хигиена, козметика, продукти за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома и така нататък. Тук влизат и стоки за здравословен начин на живот като различни биохрани, сокове, натурална козметика, хранителни добавки.

- С колко магазина в България разполагате в момента и какви са плановете по отношение на броя им?

- В България dm има 72 магазина в 25 града, включително и последния ни в Пловдив, което ни прави най-голямата верига, специализирана в търговията с дрогерийни стоки у нас. Ще продължим да откриваме нови филиали, като плановете ни са до края на календарната 2018 година броят им да е 80.

Основният ни фокус е развитието на мрежата в големите градове като София, Пловдив и Варна, но ще продължим да се разрастваме и в по-малките населени места, където до сега не е имало наши магазини.

Успоредно с отварянето на нови магазини обновяваме съществуващите.

- Какви инвестиции са реализирани от dm България и в какви направления?

- За първата половина на финансовата година инвестирахме в страната над 740 хил. лева в четири основни направления: откриване на нови магазини, обновяване на съществуващите, обучение и оптимизиране на процесите в логистичната ни база.

Съществен дял от инвестиционната ни програма заема подобряването на клиентското изживяване. Това включва и обучението на колегите ни. Наскоро наши служители, които владеят немски език, преминаха едногодишно специализирано обучение в Австрия заедно със свои колеги от всички страни, в които dm работи.

В България също реализираме подобна програма и в момента 20 управители на магазини в София се обучават в Професионалната гимназия по екология и биотехнологии  "Проф. д-р Асен Златаров". Тяхното обучение ще продължи една година и ще обхване теоретични и практически занятия в области като химия, ботаника и хранене

Интересното е, че те ще работят с различни билки и съставки на козметични продукти, ще правят кремове и ще имат възможност да усвоят в дълбочина основата на нашия бизнес. Все пак dm започва като търговец точно на такива продукти.

- Има ли промени в броя на персонала и ако да, какви са причините?

- През първите 6 месеца на финансовата година назначихме около 30 нови колеги и екипът на dm България вече е от над 650 души. В тази връзка, бих искал да добавя, че при нас текучеството е много ниско.  Когато се открие нова позиция на средно или високо ниво, ние я обявяваме първо вътре в компанията.

- Какви промени да очакваме в развитието на бизнеса на компанията, включително в България?

- Стратегията на dm е компанията да продължи да расте на всички пазари, на които е представена. В България ще продължим да развиваме филиалната си мрежа, да назначаваме нови хора и да продължим възходящото си развитие. Очакванията ни са, че ще завършим финансовата година с двуцифрен ръст, с което да затвърдим доброто представяне от първата половина.

Важна част от стратегията ни за развитие е и допълнителното разширяване на асортимента, най-вече при био и натуралните продукти. За нас това е сегмент с огромен потенциал за развитие, който тепърва ще става все по-популярен.

- Как се развиват собствените марки на веригата и какъв е делът им в продажбите?

- dm има собствени сертифицирани марки натурална козметика (alverde) и био храни (dm Bio). Развитието им е в отговор на все по-голямото търсене от страна на хората, които искат да живеят по-здравословно. А и ние имаме сериозен опит в този сегмент, тъй като предлагаме био продукти още от 1986 година.

През първата половина на финансовата 2017/2018 година продажбите на собствените ни брандове растат с над 30%, което е значително над средния ръст на оборота за България. С най-голям ръст са биохраните, натуралната козметика и продукти като салфетки, кухненски ролки и за дамска хигиена от собствените ни брандове.

Част от собствените ни марки са в ниския, но основно в средния ценови клас, като в същото време качеството им е много високо. Освен това се произвеждат основно в Германия. Там се следи и качеството им от независими сертификационни институти, които редовно тестват продуктите ни.

От централата ни в Германия се осигурява и цялото производство. На пазара в България идват същите продукти, каквито се предлагат и в Австрия и всяка друга страна, в която сме представени.

Собствените ни марки и се произвеждат по най-модерните технически стандарти, възможно най-щадящо околната среда и не се тестват върху животни.

Мога да кажа, че интересът към собствените ни брандове е много висок във всяка страна, в която сме представени. Ще ви дам един пример - alverde е най-продаваната марка сертифицирана натурална козметика в Германия. Това е особено показателно, тъй като тя се продава само в магазините на dm, за разлика от конкурентни брандове, които се предлагат в цялата търговска мрежа.

- Наблюдавате ли някакви промени в предпочитанията на потребителите?

- Основната тенденция, която наблюдаваме през последните години, е все по-големият интерес към натурални и био продукти и към стоки, свързани със здравословния начин на живот. За това има няколко причини. Първата е, че все повече хора се стремят да живеят здравословно и природосъобразно.

И ако доскоро смятахме, че това е тенденция само в по-развитите икономически страни, днес можем да кажем, че тя се наблюдава все по-отчетливо и в България.

Втората причина е, че хората се все по-информирани и са много по-взискателни към храната, която слагат на масата, към козметиката, която ползват за тялото си, и дори към препаратите в домакинството.

Третият фактор е, че био и натуралните продукти стават все по-достъпни. Те се предлагат в огромен брой магазини и са на съвсем разумни цени. Да не забравяме, че постепенно се повишава и стандартът на живот, в резултат на което все повече хора отделят повече средства за по-висок клас храни, козметика и продукти за дома.

- Какъв е делът на българските продукти в асортимента?

- Мога да кажа, че хората харесват и търсят популярните родни брандове и затова ние работим с всички утвърдени български производители. С най-голям дял са добре познатите на пазара козметични продукти като кремове, шампоани, бои за коса, пасти за зъби и така нататък.

През последните години много активно работим и с иновативни производители на био храни и козметика, които предлагат продукти с много високо качество. Към момента в нашите магазини предлагаме над 100 български марки, които се търсят и харесват от клиентите.

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
България се нуждае от повече мечтатели като Мъск