Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

KPMG ITS - водещ център за Cloud&DevOps технологии и SAP услуги

Търсете възможност за партньорства, не за конкуренция, призовава Светослав Спасов, CEO на компанията

KPMG ITS - водещ център за Cloud&DevOps технологии и SAP услуги

Светослав Спасов. Снимка: KPMG ITS

Светослав Спасов е лидер с 15+ години опит в ИТ индустрията и от 2017 г. е CEO на KPMG IT Service OOD, която предоставя иновативни ИТ услуги за компаниите от групата на KPMG. Той е част от екипа, който извежда компанията на ниво от стартъп до водеща компания в KPMG групата, позната с високото ниво на експертиза и иновации.

Първият проект, с който започва KPMG ITS, е за създаване на частен “облак” за нуждите на KPMG Германия. Само 5 години по-късно KPMG ITS вече предоставя услуги в цялата група KPMG и се радва на изключителна репутация в световната ú мрежа от компании и клиенти. През последните две години партнира с европейските KPMG компании за излизане със съвместни предложения към крайни клиенти.

Г-н Спасов, започнала преди 5 години от стартъп компания с 15 човека, днес KPMG ITS е водеща компания, в която работят над 300 души, повечето от които висококвалифицирани старши професионалисти в областта на ИТ, софтуерната разработка, облачни услуги, инфраструктура и автоматизация, SAP консултантски услуги и други. Как успяхте да постигнете този растеж?

Рецептата за нашия успех е в това, че непрекъснато и активно търсим възможности за развитие, като от една страна идентифицираме настоящите и бъдещи потребности на нашите клиенти, а от друга – допринасяме със свои разработки за това KPMG групата да бъде по-конкурентна и по-динамична на външния пазар чрез дигитализиране на услугите вътре и за крайните ú клиенти.

Мога да дам конкретен пример в тази посока - преди 1 година обявихме за основен фактор за развитие на нашата организация SAP консултантските услуги, насочени към клиенти в целия свят. Другият фактор за растежа на компанията са Cloud&DevOps технологиите. Ето и резултатът - успяхме да акредитираме KPMG ITS като водещ център за предостяване на SAP консултантски услуги вътрешно в групата и в момента развиваме сериозна SAP консултантска практика за външния пазар.

Освен това, реaлизирахме стратегията си за намиране на повече клиенти в различни географски региони и индустрии, така че да можем да бъдем устойчиви на кризи. Планирането и стратегията ни сработиха. Много лесно успяхме да преминем през COVID като ситуация и за нас се откриха нови възможности. И ръстът, който сега наблюдаваме в компанията, е резултат точно на тази целенасочена стратегия. Имаме клиенти в азиатския регион, в САЩ и Европа.

Кризите раждат възможности. И сега, повече от всякога, клиентите откриват, че се нуждаят от дигитализация и автоматизация на все повече процеси. И тук идва не просто нашият шанс за развитие, а и активната ни роля за създаване и усъвършенстване на различни видове услуги. Затова смятам, че една ИТ компания може спокойно да гради дългосрочна стратегия за развитие. Точно това правим и ние в KPMG ITS.

В тази връзка какво очаквате през следващите месеци?

Подготвихме новата си стратегия за 2021 година - целим последващо разрастване на екипа, изграждане на нови умения, навлизане в нови технологии. Искаме да продължим да се доказваме като един от водещите технологични центрове в KPMG  групата, както в SAP консултантските услуги, така и в Cloud&DevOps технологиите. Определено търсим партньорства и повече възможности за взаимодействие с други технологични центрове в групата. Работим активно с партньори в Германия, Индия, САЩ, Малта. Много съм ентусиазиран за това, което ни предстои през следващата година.

Кои и къде са най-активните ви клиенти?

74% процента от клиентите ни са в Европа, а що се отнася до индустриите, там най-много са клиентите ни от финансовия сектор – банки, застрахователи, борсови посредници, финансови институции.

Може би те имат и най-големи възможности? 

Да, определено, и в същото време имат и много ясно и точно определени потребности от дигитализация и автоматизация на своите процеси, от нови услуги, които биха искали да пуснат на пазара. В това отношение ние сме силно разпознати като компания, която може да им помогне.

Какви са взаимоотношенията в ИТ сектора в момента? Къде конкуренцията е най-голяма?

Конкуренцията, особено за таланти, в България е изключително голяма. Ние обаче предпочитаме да гледаме в посока партньорства и въпреки че се конкурираме с много компании на българския пазар, в същото време търсим и как да партнираме с тях. Разширихме значително нашата партньорска мрежа през годините и смятам, че благодарение и на нея сме толкова успешни. Този тип взаимодействие ни прави по-добри, по-бързи, успяваме да обменяме ноу-хау, да развиваме съвместно нови практики, нови технологии. Затова и едно от основните послания, които имам към колегите в бранша е: “Търсете възможност за партньорства, не за конкуренция.”

Как виждате бъдещето на IT сектора в България?

Това е изключително динамичен и конкурентен сектор. Промени настъпват с всяка изминала година. Докато преди време секторът се движеше основно с външни инвестиции, главно в аутсорсинга, в момента наблюдаваме много изгряващи български компании, които се занимават или с развитие на собствени продукти, или с иновативни услуги за външния пазар. Очаквам компаниите да продължат тази трансформация, защото на конкурентния пазар, на който работим, успешни компании ще са тези, които привличат и развиват креативност и талант. Смятам, че класическите аутсорсинг компании, за да оцелеят в бъдеще, ще трябва да се ориентират все повече към създаване на собствени продукти с висока добавена стойност. Има и още един фактор, който работи в тази посока – пазарът на труда в IT сектора също е много динамичен, възнагражденията растат, достигат нива в други страни. А това налага да сме по-иновативни, по-продуктивни, да има повече партньорство между бизнеса и образованието, за да има и повече талантливи и обучени кадри.

Основният въпрос преди COVID-кризата беше намирането на хора. Как стои този въпрос сега и вие как го решавате?

Дори по време на COVID-кризата недостигът на таланти продължава да е едно от сериозните предизвикателства пред всяка ИТ компания. Благоприятен фактор са академиите, които се развиват през последните години като Телерик Академия, СофтУни... Но виждаме и тенденцията бизнесът да инвестира в малки, нишови академии. Това правим и ние в KPMG ITS. Заедно с ITCЕ, които са със сериозен потенциал и многогодишен опит в обучения и сертификационни изпити с Microsoft, стартирахме втора Cloud академия.

Миналата година изградихме първата наша академия - Cloud&DevOps Academy – с 14 участници от България и други страни. Беше огромен успех, през ноември стартирахме второто ú издание. Открихме и ERP академия, която има за цел обучението на младши таланти за SAP консултанти. Като искаме да обучим хора, както за разработчици на софтуерни услуги, така и функционални консултанти. Видяхме, че пазарът реагира изключително добре, в рамките на седмици се отзоваха стотици кандидати, идентифицирахме 40 човека, които да обучим като част от ERP академията.

Каква част от тях намират реализация при вас?

Абсолютно всички. Ние искаме талантите, които привличаме и обучаваме, след успешното приключване на академиите ни, да се реализират в KPMG ITS. За нас тази инициатива, която със сигурност ще продължим и занапред, е огромна инвестиция. Академиите са с продължителност от 4-5 месеца, имаме сериозни инвестиции в подготовката на материали, в провеждане на обучения, в осигуряване на възнаграждения за студентите ни.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Имената на бизнеса

Последни новини

Коментари ()


Още от Имената на бизнеса
Джон Котерел: Гъвкавостта ще е ключово предимство за компаниите и през 2021 г.