Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Google протяга ръка на медиите

Компанията планира нови ходове, с които да подпомогне дигиталните абонаментни издания на вестниците

Google протяга ръка на медиите

Снимка: Архив Ройтерс

Потребителите на Google, които се абонират за дигиталните издания на вестници, ще виждат техните статии, индексирани по-високо в резултатите си при търсене. Този ход е част от усилията на технологичния гигант да помогне на медиите да намерят и задържат читатели, които да плащат за съдържание, твърдят запознати източници, цитирани от Bloomberg.

Освен това звеното на Alphabet ще започне да споделя данни за търсения, които показват кой е по-вероятно да купи абонамент, допълват източниците, пожелали анонимност, защото нямат право да обсъждат въпроса публично. Директорите на Google планират да разкрият повече подробности за инициативата по време на събитие, което ще се състои на 20 март в Ню Йорк. За момента Google отказва да коментира въпроса.

Ходът ще помогне на издателите да таргетират по-добре дигиталните си абонати и да задържат вниманието на платените читатели като акцентират на определени статии от медиите, за които те си плащат. Инициативата показва поредните усилия на Силициевата долина да подобри отношенията си с медиите.

Още по темата

Няколко издатели, включително Wall Street Journal, New York Times и Washington Post, се фокусират върху това да накарат читателите да плащат за тяхното съдържание, след като става все по-трудно да се издържат от рекламни приходи.

Много организации настояват Google и Facebook да предложат инструменти, които да дадат тласък на абонаментите, като посочват, че платформите могат да подкрепят достоверната журналистка в момент, в който услугите им са използвани като арена за разпространение на фалшиви новини.

Наскоро Facebook направи големи промени в алгоритъма на нюзфийда си, които се очаква да свият онлайн аудиторията на издателите. Социалната мрежа обаче помага на медиите по други начини. През октомври компанията започна да тества плащания за Instant Articles, с което позволява на издателите директно да получават плащания и да задържат целите приходи.

Междувременно Apple придоби Texture, услуга за дигитални списания. Компанията твърди, че този ход е знак за нейната ангажираност в подкрепата на качествената журналистика. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Медии Google онлайн медии

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Медии
САЩ отново се противопоставят на сливането на AT&T и Time Warner