Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Печалбата на „Спиди“ набъбва с 63% след преориентация към онлайн пазаруването

Компанията отчита 23% ръст на приходите, като приходите от куриерски услуги достигат 272,6 млн. лв.

Печалбата на „Спиди“ набъбва с 63% след преориентация към онлайн пазаруването

Снимка: Спиди АД

В резултат на преориентация на потреблението към онлайн магазините, търсенето на куриерски услуги значително се повиши. Нетната печалба на „Спиди“ АД се увеличава с 63% на годишна база към края на четвъртото тримесечие на 2020 г. , като достига 31 млн. лв. показва консолидираният тримесечен отчет на куриерската компания, разпространен чрез БФБ – София.

След резкия скок през второто тримесечие, търсенето на куриерски услуги до голяма степен се нормализира, като онлайн търговията се задържа до нива, близки до тези от второто тримесечие, като същевременно се възстанови бизнес активността. През последното тримесечие обичайният скок в потреблението преди празници беше подсилено от наложените нови ограничителни мерки. В резултат на това „Спиди“ АД отчита 23% ръст на приходите, като приходите от куриерски услуги достигат 272,6 млн. лв.

Международните доставки продължават да реализират изпреварващ ръст от близо 40% в резултат на силното представяне на румънския пазар и засилената активност на онлайн магазините в страните от централна и югоизточна Европа.

Броят превозени пратки през тримесечието надхвърли 52,2 млн. броя, с 32% повече от същият период на миналата година.

Разходи за подизпълнители и възнаграждения са до голяма степен обвързани с броя обработени пратки и формират над 80% от общите оперативни разходи и са от ключово значение за финансовото представяне на компанията. Увеличава се дела на доставките, обвързани с наложени платежи, както и клиентите заплащащи с дебитни и кредитни карти, което се отразява на разходите за банкови такси и инкасо.

В своя доклад за дейността компанията посочва, че през последното тримесечие на годината, комбинацията от пик в потреблението и влошена епидемиологична обстановка е довела до по-високо увеличение на трафика от обичайното и до крайно натоварване на наличните капацитети.

„Предизвикателство, което посрещнахме до голяма степен успешно и в кратки срокове - да обработим доставките в пиковите периоди. Наложените ограничителни мерки за придвижване от една страна доведе до спадане на икономическата активност, а от друга значително увеличи поръчките онлайн. По-ниската бизнес активност доведе до временен спад на приходите от бизнес сегмента“, отбелязват от дружеството. 

Още по темата

Този спад бе до голяма степен компенсиран от възстановената активност в края на периода и от увеличението на пратките между бизнес единиците на предприятията в някои сегменти, в резултат на широко въведената дистанционна работа. От друга страна съществена част от потреблението се пренасочи към онлайн магазините, което доведе до ускорен ръст на приходите от В2С сегмента и индивидуалните клиенти.

„Тази тенденция беше най-силно изразена в периода на ограниченото придвижване, но с увеличаването на броя заразени в края на годината отново засилва интересът към онлайн поръчките. През втората половина на годината икономическата активност до голяма степен се нормализира и динамиката на приходите се върна към обичайните нива на ръст. Доставките на бизнес клиентите се възстановиха и отново отчитат ръст на годишна база близък до предходните периоди. Онлайн търговията реализира рязък скок през второто тримесечие, като след отмяната на ограниченията за придвижване обемите се запазиха близо до достигнатите високи нива. Значителното влошаване на здравната обстановка през последното тримесечие отново съществено увеличи онлайн покупките и търсенето на доставки до адрес и офис“, посочват от „Спиди“ АД.

Спиди АД
Компанията отчита и временна промяна в предпочитанията на клиентите в България към точката за доставка. „Докато през последните години предпочитанията към доставката в офис трайно нарастваха, през изминалата година се наблюдава засилени заявки за доставки до адрес или АПС (автомати - бел. ред.) за сметка на доставките до офис“, заявиха от дружеството.

Международните доставки реализират ръст над два пъти по-висок от българския пазар благодарение на 40% увеличение на приходите на „ДПД Румъния“. С висок принос са регионалната услуга Speedy Balkan (до/от Румъния и Гърция) и доставките за другите страни от Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Доставките за Западна Европа също значително повишиха динамиката си втората половина на годината в резултат на подновената икономическа активност и същевременно продължаващото ограничение в пътуванията между страните.

След значителните инвестиции през 2019 г., през настоящата година интензитетът им е по-нисък, като инвестициите на неконсолидирана база са в размер на 16 млн. лв., от които над половината (8,4 млн. лв.) в автомобили.

„За да посрещнем скока на обемите, значителни инвестиции бяха направени в разширяване на капацитета в Румъния, с което консолидираните инвестиции в логистичната мрежа достигнаха 11,2 млн. лв. Общо инвестициите в дълготрайни активи през 2020 г. достигнаха 29,4 млн. лв.

Акциите на „Спиди“ АД поскъпват с 26% от началото на годината, като през последната една година скокът е с 32,8% при пазарна капитализация от 403,321 млн. лв.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
"Бианор Холдинг" продава дяловото си участие във Flipps Media