Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Amazon увеличава брутната си печалба със зашеметяващ темп

Конкурентите на компанията остават на заден план, сравнявайки се с нея

Amazon увеличава брутната си печалба със зашеметяващ темп

Снимка: Архив Ройтерс

Едно от нещата, които растат в бизнеса на Amazon, са маржовете ѝ на печалба. През първото тримесечие компанията е генерирала 1,6 млрд. долара нетна печалба – повече от два пъти спрямо миналата година и едва второто тримесечие в историята на компанията, в която печалбата надвишава 1 млрд. долара.

Тази промяна се дължи отчасти на растежа на брутната печалба на Amazon – парите, които остават след като се махнат фиксираните разходи, пише CNBC.

За да илюстрира тази промяна Morgan Stanley сравнява растежа на годишна база на брутната печалба на Amazon с това, което петте топ търговци на дребно се очаква да генерират общо.

Разликата е зашеметяваща: Amazon е увеличила брутната си печалба със 7 млрд. долара през първото тримесечие. Това е почти пет пъти повече от растежа на брутната печалба, който Morgan Stanley очаква за петте най-големи търговци на дребно взети заедно.

Повишаването на брутната печалба е важно, защото дава на компанията повече възможности за инвестиции и разширяване на бизнеса. Amazon расте бързо в нови области като хранителните стоки (чрез придобиването на Whole Foods), хардуера, изкуствения интелект и здравните технологии. Тя може да използва увеличнието на маржа, за да реинвестира в своя основен бизнес като наема повече инженери, засилва проучванията и развитието и харчи повече за маркетинг.

Още по темата

Брутният марж на печалбата на Amazon нараства стабилно през последните няколко години. След като се движеше около 30-те процента през последните две години, той достигна 40% за първи път през първото тримесечие на годината.

Това е много повече от резултата на конкурентите в търговията на дребно. През последното тримесечие Walmart е генерирал брутен марж на печалбата от 25 на сто, а този на Target – 24%. При Costco процентът е много по-нисък – 13 на сто. Morgan Stanley очаква брутният марж на Amazon да достигне 42% до 2021 г.

Morgan Stanley посочва в отделна бележка, че високомаржовият бизнес на Amazon, като Amazon Web Services, рекламата и абонаментите за Prime, са основни фактори зад тази промяна. И трите бизнес начинания се радват на ускоряване на растежа и е оценено, че са донесли близо 3,5 млрд. долара към брутната печалба през последното тримесечие, сочи документът.

По-важното е, че ръстът на брутната печалба доказва, че по-ранните инвестиции на Amazon се отплащат.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Новини Amazon

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Uber тества услуга за набиране на служители за краткосрочна работа