Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Rovio намалява разходите си за маркетинг, за да увеличи рентабилността

Производителят на Angry Birds зарадва инвеститорите с ръст на печалбата от 43%

Rovio намалява разходите си за маркетинг, за да увеличи рентабилността

Снимка: Архив Ройтерс

Финландската компания Rovio Entertainment Oyj обяви, че рентабилността ѝ се е подобрила през първото тримесечие, тъй като производителят на играта Angry Birds е похарчил по-малко за привличането на нови потребители към игрите си и е засилил ефективността на разходите си за лицензирането на бранда, съобщава Bloomberg.

Коригираната печалба преди данъците, лихвите, обезценката и амортизацията е нараснала с 43% до 14,6 млн. евро. Маржът на печалбата се е увеличил до 22,2% спрямо 15,4% преди година. Акциите на компанията поскъпнаха с 5,5% сутринта в Хелзинки след новината.

Компанията предупреди, че в краткосрочен план рентабилността вероятно ще спадне, тъй като ще отнеме повече време разходите ѝ за привличане на потребители да генерират положителна възвръщаемост. Може да са нужни 12 месеца да се изплатят обратно инвестициите в това отношение спрямо предишната оценка за до 10 месеца, каза Rovio.

Още по темата

“Това може да има негативен ефект върху рентабилността в краткосрочен план“, каза главният изпълнителен директор Кати Леворанта в отчета на компанията. „Разходите за дигитален маркетинг в индустрията продължават да са високи“.

Дори с краткосрочен удар върху рентабилността, Rovio прогнозира годишни приходи от 260 до 300 млн. евро и оценява коригираната печалба преди лихвите и данъците да бъде между 9 и 11% от нетните продажби. Тя продължава да очаква да похарчи около 30% от приходите на подразделението за игри за привличането на потребители тази година.

Инвеститорите трябваше да устоят на няколкото разпродавания на акции от първичното публично предлагане на Rovio през септември. Първо, компанията не успя да обясни нарастващите разходи за маркетинг на инвеститорите през ноември, а след това ги изненада с по-лоши от очакванията насоки и отказа да излезе от самоналожения период на мълчание, дори когато акциите ѝ изгубиха 50% от стойността си в един ден през февруари.

Акционерите, които купиха книжа на Rovio за по 11,50 евро в IPO-то преди по-малко от година, гледаха как акциите губят почти 60% от цената си, оставяйки компанията с пазарна капитализация от около 400 млн. евро.

Инвеститорите отчаяно искат доказателства, че Rovio не е чудо за един ден и може да повтори успеха на Angry Birds. Петте топ игри на Rovio през първото тримесечие са Angry Birds 2, Angry Birds Friends, Angry Birds Match, Angry Birds Blast и Angry Birds Evolution. Компанията в момента имат 10 игри в различни фази на развитие, а една от тях е пусната пробно, каза още компанията.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Една трета от служителите на Paysafe са в София - и броят им продължава да расте