IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tencent разочарова анализаторите с по-ниски приходи за тримесечието

Конкуренцията на ByteDance се отразява на финансовите резултати на китайския гигант

16:28 | 14.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Приходите на Tencent Holdings за тримесечието не отговориха на прогнозите на анализаторите, след като хитовата ѝ игра Peacekeeper Elite не успя да компенсира разочароващият ръст на приходите от реклама, нито да възпрат конкуренти като ByteDance, пише Bloomberg.

Водещата китайска компания, предлагаща както игри, така и социални мрежи, отчете 88,8 млрд. юана (12,7 млрд. долара) приходи. Това се оказа под средната прогноза на анализаторите за 93,4 млрд. долара.

Нетната печалба е нараснала повече от очакваните 35% до 24,1 млрд. юана за трите месеца до юни, но е подкрепена от еднократен ефект.

Tencent и нейният конкурент Alibaba Group Holding се борят да запазят растежа си, докато икономиката на Китай се забавя. Tencent се опитва да се възстанови и от тежката 2018 г., когато регулаторите спряха да одобряват нови игри, а това засегна най-важния ѝ бизнес. Регулаторите започнаха отново да дават зелена светлина за нови заглавия, но с по-бавен темп. Междувременно Tencent се насочва към нови области, като финансите и облачните услуги, но ByteDance привлича рекламодателите с нови приложения като видео услугите Douyin и Tiktok.

„Рекламните приходи на Tencent са разочароващи, отчасти заради конкуренцията от ByteDance”, коментира Канан Гуо, анализатор в Pacific Epoch. „Въпреки че WeChat е увеличила рекламите си, тя не е успяла да продаде цялото си рекламно пространство, защото таксува повече от конкурентите си“, посочи още той.

И все пак Tencent все още има шанса да ускори растежа си през втората половина на годината, благодарение на хитове като Peacekeeper Elite и по-стари, но популярни заглавия като Honour of Kinds. През второто тримесечие компанията пусна на пазара 10 игри. За да се справи натиска от страна на ByteDance, тя добавя съдържание и услуги към социалната мрежа WeChat и си партнира с играчи като Q&A платформата Zhihu например.

„Очакваме приходите от игри да се ускорят отново от второто тримесечие нататък“, коментира Дейвид Дай, базиран в Хонконг анализатор на Bernstein. По думите му това ще засили растежа и на общите приходи.

Коригираната печалба е достигнала 2,46 юана на акция, с което надмина средната прогноза за 2,39 юана на акция, колкото очакваха анализаторите.

Цената на акциите на Tencent завърши борсовия ден в Хонконг с повишение от 1,8% преди обявяването на финансовия отчет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още