Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Фокусът на PepsiCo от газирани напитки към чипс се отплаща

Компанията отбеляза лек ръст на нетните приходи благодарение на бизнеса със снаксове и някои подразделения в чужбина

Фокусът на PepsiCo от газирани напитки към чипс се отплаща

Снимка: Архив Ройтерс

Отказът от лепкаво-сладникавите безалкохолни напитки и съсредоточаването върху напитки с по-малко захар и чипсове се отплаща за американската група PepsiCo.

През изминалото тримесечие спадът в бизнеса за безалкохолни напитки се забавя, а дивизията за чипсове Frito-Ley увеличава още повече приходите си, съобщиха от компанията. Като цяло приходите се покачват с 2,4% до малко под 16,1 млрд. долара. 

Печалбата на PepsiCo намаля с 14% до 1,82 млрд. долара или 1,28 долара за акция. Тя пострада от спада на оперативните печалби на северноамериканското подразделение за напитки и повишаването на прогнозите за данъка върху доходите, който PepsiCo ще плати.

Компанията потвърди финансовите си цели за цялата фискална година. Цената на акциите й, която отбеляза спад от 10% на годишна основа, се повиши с 2% преди началото на борсовата търговия. 

Продажбите на напитки на PepsiCo в Северна Америка са намалели за четвърто поредно тримесечие, но компанията постига лек ръст на нетните приходи, подкрепен от местния бизнес със снаксове и някои подразделения в чужбина, съобщава Wall Street Journal.

Нетните приходи на филиала за напитки в Северна Америка са намалели с 0,9% до 5,19 млрд. долара. Като цяло нетните приходи на компанията са се повишили с 2,4% до 16,09 млрд. долара.

Продажбите на напитки на PepsoCo в Северна Америка намаляват от третото тримесечие на 2017 г., като засилват натиска върху компанията да обмисли преструктуриране на операциите си по бутилиране или дори пълно разделяне на бизнеса си с напитки.

Главният изпълнителен директор Индра Нуйи съобщи през април, че компанията обмисля дали да управлява операциите си по бутилиране като отделно подразделение, да ги отдели като самостоятелна публична компания или да ги постави в ръцете на няколко франчайза.

Още по темата

„Както вече заявихме, ще са необходими няколко тримесечия, за да се върнем в релси“, заяви финансовият директор на PepsiCo Хю Джонстън. Компанията предвиди двуцифрено повишаване на разходите си за реклама на основните си брандове, допълни той.

„Ако погледнете цялостния бизнес, ще видите устойчивостта на портфолиото“, каза още Джонстън.

В тримесечието до 16 юни нетните приходи на северноамериканското подразделение на PepsiCo са нараснали с 4,3%. Нетните приходи в Европа-Субсахарска Африка са постигнали ръст от 11%, което е най-голямото повишение сред сегментите на компанията.

 

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Новини
Япония се насочва към казината с новоприет закон