Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Gap сви годишната си прогноза заради проблемите с доставките

Компанията има по-големи разходи за въздушен транспорт

Gap сви годишната си прогноза заради проблемите с доставките

Снимка: Bloomberg L.P.

Gap понижи прогнозата за приходите и печалбата си за 2021 г., след като проблемите с веригите на доставките доведоха до загубени продажби и по-високи разходи. В резултат на новините цената на акциите на компанията се понижи по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.

Сега Gap очаква приходите ѝ да нараснат с около 20% за цялата година. Това е под предходната прогноза на компанията за 30% повишение. Анализаторите очакваха приходите тази година да са с 28% по-високи, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Собственикът на марките Old Navy и Banana Republic сви прогнозата и за печалбата си заради „550 до 650 млн. долара загубени продажби, причинени от ограниченията във веригата на доставките на налични запаси, както и приблизително 450 млн. долара общи разходи за въздушен транспорт за годината“.

Прогнозата, разкрита заедно с тримесечните резултати, подчертава предизвикателствата, пред които са изправени търговците на дребно, тъй като търсенето остава стабилно.

По думите на главния изпълнителен директор Соня Сингал проблемите с веригите на доставките са повлияли на способността на компанията да отговори на голямото търсене.

Още по темата

Подобно на много други търговци на дребно, Gap използва въздушен превоз на товари и диверсифицира използването на пристанища, за да се справи със закъсненията на доставките. Компанията заяви, че произвежда около 30% от стоките си във Виетнам – страна, която през последните месеци се сблъска с продължително затваряне на фабриките, а това доведе до забавяне на производството. При разговора си с анализатори лидерите на Gap подчертаха, че усилията за смекчаване на проблемите с веригата на доставките са „преходни“.

Въпреки по-високите разходи Gap успя да надмине очакванията на анализаторите за брутния си марж. Базираната в Сан Франциско компания заяви, че брутният ѝ марж е достигнал 42,1% през третото тримесечие, подкрепен от променения модел на партньорствата на европейския ѝ бизнес. Gap посочва и подобрение в разходите за наеми, заетост и амортизация, които са част от усилията ѝ да намали броя на магазините си.

Приходите за третото тримесечие са достигнали 3,9 млрд. долара, което е с 1% по-малко спрямо две години по-рано и е под прогнозата на анализаторите за 4,4 млрд. долара.

Цената на акциите на Gap се понижи с 19% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк. От началото на годината стойността на книжата на компанията е нараснала с 16%.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nestle свива дела си в L'Oreal