IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на Starbucks в САЩ успяха да компенсират ускоряването на инфлацията

Въпреки че се представя добре на вътрешния си пазар, компанията среща предизвикателства зад граница

10:29 | 04.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Американските операции на Starbucks надминаха очакванията през последното тримесечие на веригата кафенета, което дава на временния главен изпълнителен директор Хауърд Шулц добре дошло развитие, въпреки че той се сблъсква с високата инфлация и китайските мерки срещу Covid, които засягат представянето там, пише Bloomberg.

Голямото търсене е помогнало за постигането на 12% ръст на сравнимите приходи от продажби в САЩ, което е над средната прогноза на анализаторите. Покупките на потребителите са нараснали през тримесечието, завършило на 3 април, а средната стойност на трансакция също се е повишила.

Сега всички погледи са отправени към Шулц, който се завърна на водещата позиция миналия месец, както и към ускоряващата се инфлация и разширяващия се профсъюз. Във финансовия отчет Шулц посочва, че компанията е „целенасочено фокусирана върху възстановяването на нашия основен бизнес в САЩ“.

Отделно Starbucks обяви нов кръг от мерки за увеличаване на заплащането и подобряване на обученията, включително беше определен срок до 1 август за предварително обявения ход на компания да повиши средната си заплата до 17 долара на час. Веригата кафенета дава допълнителни заплати на своите служители и ще въведе система, която позволява на клиентите, плащащи с дебитни и кредитни карти, да оставят бакшиши.

Обучения, оборудване

Ходовете, които включват допълнително обучение и подобрения в оборудването, ще достигнат 1 млрд. долара, каза Starbucks в изявление след публикуване на резултатите си. Освен това компанията пуска приложение за справяне с комуникацията си с американските служители.

Шулц каза, че промените ще позволят на работниците да се справят с нарастващото търсене и „да осигурят по-голяма рентабилност, като същевременно предоставят по-добро изживяване на нашите клиенти и ще намалят натоварването на нашите партньори“.

Това е част от стратегията на компанията за повишаване на морала на работната сила и притъпяване на стимула за създаване на синдикати.

Във връзка с продължителността на мандата си временният главен изпълнителен директор каза, че компанията планира да обяви следващия си лидер през есента. Шулц ще остане, за да помогне през преходния период, като предаде позицията си през първото календарно тримесечие на 2023 г. След това Шулц планира да остане в борда на директорите.

Международни продажби

В глобален план сравнимите приходи от продажби са нараснали със 7%, обяви компанията. Анализаторите очакваха 7,5% повишение по данни на Bloomberg.

Starbucks каза, че е под инфлационен натиск, визирайки по-високите цени на суровините и енергията по целия свят. Оперативният марж от 12,4% през тримесечието не изпълни очакванията, докато печалбата от 58 цента на акция също се оказа под средната прогноза на анализаторите за 60 цента на акция.

Компанията заяви, че натискът върху маржа отчасти е компенсиран от повишените цени в менютата в Северна Америка през тримесечието.

Starbucks също така посочи „рестрикциите за придвижване и блокадите в Китай“, където компанията направи значителна експанзия. На този ключов пазар сравнимите приходи от продажби са се свили с 23%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още