Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Автоиндустрията с обвинения, че нарочно бави производството на по-чисти коли

Според Европейската федерация по транспорт и околна среда почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства

Автоиндустрията с обвинения, че нарочно бави производството на по-чисти коли

Снимка: Архив Ройтерс

Автомобилните компании умишлено  забавят производството на хибридни и електрически автомобили, за да си осигурят по-голяма печалба от продажбата на старите модели бензинови и дизелови коли. Това се казва в доклад на Европейската федерация по транспорт и околна среда (T&E).

В доклада се напомня, че до 2021 г. всички автомобилни производители ще трябва да оборудват моделите си с технологии, които намаляват емисиите на въглероден диоксид в атмосферата. В същото време, според експертите от T&E почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства, но нарочно не го правят. Причината е в желанието им да продадат колкото е възможно повече стари автомобили, особено с дизеловото гориво, докато пазарът в световен мащаб буквално не бъде залят от електрически и хибридни.

Анализът на 50-те най-продавани модела автомобили в Европа показа, че само 12% от тях са оборудвани с "чисти" технологии. В резултат на това през 2017 г. на пазара се появиха твърде малко нови електрически коли и хибриди на пазара. Това беше една от основните причини за липсата на значителен напредък в намаляването на вредните емисии в атмосферата.

Пет пъти повече електрически модели и хибриди се очакват на пазара до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера

Преди края на 2018 г. само 4 от 50-те най-продавани модела в Европа ще бъдат модернизирани. През 2019 г. 14 модела трябва да бъдат подложени на "зелена" модификация, а на следващата годита - само 7.

От T&E твърдят, че такова забавяне в пускането на пазара на нови "чисти" модели е съзнателна тактика на производителите да увеличат продажбите на стари дизелови модели. Федерацията също така обвинява шефовете на компаниите в измама на обществеността и на регулаторите. Според експертите производителите само претендират, че с всички сили се опитват да спазват законовите норми, но още не могат. Всъщност, всички те могат да направят това сега, но умишлено забавят пускането на "чисти" автомобили.

"Автомобилните производители са безсрамни, проливат крокодилски сълзи и твърдят, че не могат да изпълнят нормите на регулаторите. Провеждат пропагандни кампании за ефективността на дизеловото гориво и твърдят, че производството на електрически автомобили е нерентабилно. Всичко това е огромна лъжа! ", казва Грег Арчър, директор на Европейската федерация по транспорт и околна среда.

Моделите, които се очаква да бъдат с "чисти" технологии до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера

В отговор на тези обвинения няколко шефове на автомобилни компании нарекоха експертите от T&E "хора, които нямат основно разбиране по какви закони функционира автомобилната индустрия". От Европейската федерация по транспорт и околна среда контрират, че производителите лобират интересите си и "отчаяно се опитват да убедят регулаторните органи да се откажат от планираните си цели за намаляване на емисиите до 2025 г. Те искат да продават дизеловите си автомобили възможно най-дълго".

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (8)

0
 
1
 
8
khao до: Ironhorse
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Въпроса беше решен От Мъск преди 2-3 години, вече другите нямат голям избор освен да извадят квото имат като технология и да почват да бачкат ако искат и след 5-6 години да продават добре както днес !
0
 
0
 
7
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
а най-кефи как кремльовците веднагически почват да вярват на няква си неправителствена организация щом нейното мнение съвпадне с техните опорки :):) иначе в статията за сорос глей кви пюнки летят :):)

Това че имаш една технология налична, незначи че можеш веднага да е пуснеш в масово производство .. .капиш ? някой път е трудно от тех. гледна точка, друг път към момента е скъпо, трети път пазара няма все още нужда от него и тнт ....
0
 
3
 
6
khao до: Императорът
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
абе пак ли се върна към старата мантра, въпреки че по едно време изглеждаше да има малко влезнал акъл в тоя ***, ама било главоболие ... баси колко си проззз :):)
ма да ти каа пак, лития е доста разпространен елемен на Земята, а за тока е повече от ясно че има достатъчно :):)
2
 
0
 
5
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Мисля въпросът ще бъде решен още тази година от Тръмп, който заплаши ЕС, че ако въведе ответни мита на вече въведените от САЩ, то тогава САЩ ще наложат 25 % мито на колите от ЕС, като сега то е 12%.
Е тогава баба Меркелица ще се фане за палците.
Ем згрмолясаната икономика, ем няколко милиона тарамбуки на социални помощи.
Германия е икономически колос на глинени крака, ако не е износа, живи са умрели. Също като Китай.
Ето защо САЩ ще спечелят и двете търговски войни, просто защото всеки иска да изнася в САЩ, а е наложил безумни мита на стоки от САЩ за своя пазар.
Китай вече започва да го отнася и се чуди какво да прави.
А Германия е далеч по-зависима от САЩ, отколкото Китай.
3
 
0
 
4
supertrader до: Императорът
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Между другото и Тесла задържа много технологии и са много напред.

Още от Новини
Германска банка препоръча инвестиции в класически автомобили