Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Електромобилите може да се окажат заплаха за мрежата в Европа

Във Великобритания Ofgem дори се появи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори, пише Automedia.bg. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.

Още по темата

В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че „Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват“. За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.

Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

0
 
0
 
9
преди 4 седмици
...или едно е да говориш накуп и - ама съвсем друго - да представяш решения?
1
 
1
 
8
Pyramid до: zelka007
преди 1 месец
Зелка, дай дефиниция на „капацитет на мрежа”.
1
 
4
 
7
zelka007 до: Императорът
преди 1 месец
пхаха ... ще чака някой някъде по света , импа от форума да му налива акъл кое как няма да стане ... :))) ... разтърси се из мрежата , има си цели отдели за планиране на електропреносна мрежа , внедряване на смарт мрежи , симулационни модели "какво ще стане ако ..."

даже има доста достъпни доклади от по 50-100 страници , какво и как трябва да се прави ... и хората си го изпълняват , по норвежко , немско , че даже и тук в БГ текът такива внедрявания ... :))) ... дори и в ингилизко си ги изпълняват необходимите мероприятаия за преминаване към електрификация на транспорта ... материалът е просто закачка ...

п.с. разбра ли , хитачи са отказали да строят два хилядника в ингилизко , много малко дава правителството за 30-40 години гарантирано изкупуване на ток , не били навити на 170лв за мегаватчас , искали отгоре , пък ония стиснатите не дават . ядренета енергетика утича , както и бензиноколонките впрочем ...
1
 
3
 
6
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Това е ясно отдавна. Говорим за количества енергия надвишаващи в пъти сегашните количества, не знам как са решили че са 10%.
Решението е следното - скоро слънчевите панели ще произвеждат най-евтиния ток (ако не го правят и вече в момента,а в бъдеще ще е направо без пари), който ще трябва да се складира и тук идва ролята на електромобилите. Въпроса е да се произвежда достатъчно близо до консуматора за да може мрежата да не се претоварва. Като цяло малко ми изглежда като сай-фай, но теоретично с добро планиране би могло да се постигнат отлични резултати.
Подчертавам, че проблемите които говорим ще минат 10години дела на електричките в момента е смешно малък така че има достатъчно време за промени!!!
2
 
2
 
5
Dr. Vatnikov до: Императорът
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Горкото Мите, с огромния си комплекс за малоценност, което се самонарича "батко ви император", но всъщност прилича повече на кака ...или нещо в среден род, дето изплезва език от тежестта на 2 бири Ариана...

Още от Новини
Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза