Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Panasonic ще създаде батерия без кобалт за електромобилите на Tesla до 2024 г.

Японската компания ще подкрепи идеята на Илон Мъск да направи електромобилите достъпни за купувачите с по-скромен бюджет

Panasonic ще създаде батерия без кобалт за електромобилите на Tesla до 2024 г.

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Японският технологичен концерн Panasonic планира да направи батериите за електрически превозни средства без съдържание на кобалт, достъпни за продуктите на американския производител Tesla в рамките на две до три години. Компанията, фокусирана върху електрониката, се опитва да се ангажира сериозно с амбициозната мисия на дружеството на Илон Мъск да предложи електромобили, които да привлекат клиентите с по-скромен бюджет, съобщава Nikkei Asia Review.

„След две или три години ще представим клетка с висока енергийна плътност без наличието на кобалт“, съобщава Шон Уатанабе, ръководител „Енергийни технологии и производство“ в Panasonic, по време на онлайн сесия в рамките на CES, най-голямото в света изложение за потребителска електроника и технологии. 

Още по темата

Кобалтът, използван в литиево-йонните батерии за електромобилите, поддържа цените на превозните средства високи. От своя страна батериите обикновено представляват 30% до 40% от цената на този тип автомобили.

Panasonic е водещ доставчик на батерии за електромобили, заедно с китайската CATL и южнокорейската компания LG Chem. Японците произвеждат батерии за Tesla от 2014 г.

Кобалтът се използва в катода на литиево-йонните батерии. Panasonic успява да намали съдържанието на кобалт до 5% през годините, като преди това катодът се е състоял изцяло от този метал. Но производството става все по-трудно, тъй като количеството на използвания кобалт нарочно се ограничава.

„Намаляването на кобалта затруднява производството ни, но в крайна сметка намалява отрицателното въздействие на батериите върху околната среда и намалява разходите“, споделя Селина Миколайчак, вицепрезидент Технологии за батерии в Panasonic Energy за Северна Америка.

Електрическите автомобили заеха централно място в глобалните усилия за намаляване на емисиите на парникови газове. През 2019 г. електромобилите представляват едва 2,6% от продажбите на автомобили в световен мащаб. Tesla, в партньорство с Panasonic, се опитва да промени това и да осигури допълнителен тласък на сегмента.

През септември миналата година основателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви плановете си да пусне електромобил за 25 000 долара в рамките на три години. За да постигне тази цел, Мъск посочи, че компанията му ще започне да произвежда свои батерии и ще намали наполовина разходите около този компонент.

Panasonic, която съвместно с Tesla управлява завода за батерии на американската компания в Невада, изпитва затруднения да превърне съвместното предприятие в печеливш бизнес. Това остава предизвикателство, но предприятието се възползва от неотдавнашния глобален тласък при електромобилите. Миналия юни двете компании подписаха тригодишна сделка, а по-рано през януари Tesla се споразумя с Panasonic относно доставките на батерии от Япония.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
2
 
1
преди 2 дни
Няма профилна снимка
ади веее, до 10 ще вземе да измислите и такава без литий... прецакаХте на хората опорките ве, ей!!!

Още от Новини
Renault превръща Alpine в марка за електрически спортни автомобили