Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Продажбите на Jaguar Land Rover се свиват с над 1% през 2021 г.

Продажбите на Land Rover нарастват с 3,4%, докато тези на Jaguar се понижават с 16 на сто

Продажбите на Jaguar Land Rover се свиват с над 1% през 2021 г.

360-градусова снимка на вътрешността на новия Land Rover Defender. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Продажбите на британския автомобилен концерн Jaguar Land Rover (JLR) се свиват с 1,2% през 2021 г. поради пониженото търсене на превозни средства с марката Jaguar и недостига на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.

JLR продаде общо 420 856 превозни средства през миналата година, като марката Land Rover може да се похвали с 334 586 продажби, което представлява ръст от 3,4 процента на годишна база. Продажбите на марката Jaguar се свиват с 16 процента до 86 270 броя. 

Още по темата

Недостигът на полупроводници засегна силно компанията през последното тримесечие на годината, като продажбите за периода паднаха с 14 процента до 80 126 броя.

„Насочваме [чипове] към правилната кола“, заяви главният финансов директор Ейдриън Мардъл пред инвеститорите по време на среща през ноември.

Концернът записа загуба за периода юли-септември в размер на 302 милиона паунда (413 милиона долара). Компанията се сблъска и с ниски нива на запаси, което допълнително се отрази върху продажбите и към края на годината.

JLR заяви, че очаква 150 милиона паунда положителен свободен паричен поток за тримесечието, завършващо на 31 декември, но не посочи дали ще отчете печалба за периода.

През ноември JLR прогнозира положителен марж на печалба и паричен поток за втората половина на фискалната си година, приключваща на 31 март 2022 г., но предупреди, че това не включва разходите за преструктуриране.

JLR е предпазливо оптимистичен, че предлагането на чипове ще се подобри през тази година.

„Недостигът на чипове остава динамичен и труден за прогнозиране, но очакваме предлагането да продължи да се подобрява през четвъртото тримесечие на фискалната година, приключваща на 31 март“, споделя Ленард Хурник, главен търговски директор на компанията.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Алиансът между Renault и Nissan представи своя план за електрификация