Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen намекна, че може да започне да съкращава персонала

Германският концерн е принуден да покрива седмични фиксирани разходи в размер на 2 млрд. евро, докато продажбите му се ограничават само до Китай

Volkswagen намекна, че може да започне да съкращава персонала

Ръководителят на Volkswagen Хърбърт Дийс. Снимка: Bloomberg

Най-големият автомобилен концерн в света по пазарен дял, германската компания Volkswagen AG, може да бъде принудена да съкрати работни места, ако пандемията от коронавирус не бъде овладяна скоро, тъй като разходите на производителя  продължават да бъдат около 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара) на седмица, заяви главният изпълнителен директор Херберт Дийс пред германския телевизионен канал ZDF.

Според Дийс германската компания, в която работят 671 000 души по целия свят, не извършва никакви продажби извън Китай и търси начини за възобновяване на производството на места, където нейният персонал няма да е заплашен от заразяване, съобщава Ройтерс.

„Трябва да преосмислим въпроса за производството. Дисциплината, която имахме в Китай, все още я няма в нашите заводи в Германия“, посочи той.

„Само ако ние (Германия), подобно на Китай, (Южна) Корея и другите азиатски държави, поставим проблема под контрол, тогава имаме шанс да преминем през кризата без загуба на работни места. Това изисква много остра намеса“, добави Дийс. 

Още по темата

Търсенето в Китай отново се увеличава, но производството е едва на половината от нивото преди кризата, подчерта директорът на VW.

Концернът има 124 завода по света, от които 72 се намират в Европа, а 28 от тях са в Германия. VW спря производството в Европа по-рано този месец заради пандемията, която засегна сериозно както Германия, така и Италия, Испания и Франция.

VW разработва мерки за възобновяване на производството с работници, поддържащи безопасно разстояние един от друг, включително чрез засилване на хигиената и дезинфекция, подчерта Дийс.

"Ние нямаме продажби или приходи извън Китай", добави той.

По неговите думи компанията все още трябва да покрива големи фиксирани разходи от "около 2 млрд. евро на седмица".

Производителят на автомобили, който притежава марките Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat и Skoda, е продал 10,96 млн. автомобила през миналата година. Освен това VW произвежда мотоциклети Ducati, както и камиони MAN и Scania.

Главният финансов директор на VW Франк Витер призова Европейската централна банка (ЕЦБ) да ускори покупките на краткосрочен дълг, съобщи в петък Financial Times.

Витер заяви, че ЕЦБ трябва да изпрати "ясни сигнали" и да закупи краткосрочния дълг с падеж най-малко от шест или девет месеца "възможно най-скоро".

ЕЦБ заяви миналата седмица, че ще подкрепи пазарите, включително чрез закупуване на търговски книжа, като част от плана ѝ за пакет от стимули в размер на 750 млрд. евро за стимулиране на покупките на активи, за да се ограничи финансовите щети, причинени от коронавируса.

Не е ясно дали ЕЦБ е започнала да купува търговски книжа. VW е един от най-редовните издатели на този вид книжа в Европа.

„Има голям натиск върху входящия паричен поток“, посочи Витер. „Имаме различни диверсифицирани източници на финансиране, но не всички са толкова ликвидни, колкото бяха“, подчерта още той.

VW разполага с капацитет да издава до 15 млрд. евро търговски книжа по основната си програма за финансиране, като други 5 млрд. евро са заделени за краткосрочен дълг в Белгия.

Подразделението на компанията за финансови услуги има отделна програма за търговски документи с лимит от 2,5 млрд. евро.

Витер заяви, че VW, която все още не е използвала банкови кредитни линии на стойност над 20 млрд. евро, смята тези средства само като резерва за момент, когато капиталовите пазари бъдат затворени.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
7
 
2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
не само че ще съкращават работни места но и нов завод няма да строят нито в Турция нито другаде.
1
 
7
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
много марки е погълнал, сега ще трябва да ги повръща. жалко ще е за хората, които ще отидат на улицата.

Още от Новини
Книжата на Tesla отчитат нов исторически връх в стойността