Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Може ли Байдън да реши казуса с емисиите от корабоплаването и авиацията?

Силната конкуренция при налагането на екологичните енергийни алтернативи в двете индустрии могат да подкрепят ангажимента на американския президент

Може ли Байдън да реши казуса с емисиите от корабоплаването и авиацията?

Снимка: Ken Cedeno/CNP/Bloomberg

Когато Доналд Тръмп спечели президентските избори през 2016 г., Energy Post публикува статия, в която посочва, че Европа има голяма възможност да си върне загубеното лидерство в областта на чистите технологии и климата. Впоследствие се случи точно това. Четири години по-късно очакванията за Джо Байдън са той да влезе в образа на защитник на климатичните цели и борбата с глобалното затопляне, след като още в първия си ден като президент на САЩ върна страната обратно в рамките на Парижкото споразумение, подписано през 2015 г.

Но рискове пред изпълнението на тези цели съществуват, особено по отношение на авиацията и корабоплаването, пише в коментар за Energy Post Уилям Тодс от Transport & Environment. 

Още по темата

Изненадващ е фактът, че дейността на Европейския съюз (ЕС) спрямо тези сектори обикновено съвпада с тази на администрацията на републиканските президенти.

Включването на авиацията в Схемата за търговия с емисии на ЕС беше планирано още по време на управлението на Джордж Буш-младши, но противопоставянето на Барак Обама принуди Европа да забави въвеждането на индустриите в схемата. Отново Обама инициира ангажимента на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) за разработване на въглероден стандарт и схемата за Схемата за компенсиране и намаляване на въглеродните емисии в международното въздухоплаване (CORSIA).

Това бяха едни от малкото климатични споразумения, от които Тръмп не се отказа.

Какво трябва да се направи?

Ефективността, свиването или компенсирането няма да декарбонизират авиацията и корабоплаването. И така, трябва да разработим и внедрим технологии с нулеви емисии за самолети и кораби. Преди 10 години това би звучало налудничаво. Днес знаем, че може да бъде постигната тази цел. Просто не знаем колко бързо и на каква цена.

Отговорът вероятно е много по-бърз и много по-евтин, отколкото повечето хора си мислят. Границите на това, което е технологично възможно, непрекъснато се изместват. Напредъкът обаче не постига така лесно. Това е така, защото действащите индустрии не искат да се стига до прекъсвания, а новите участници се нуждаят от помощ, за да се утвърдят на пазара. И ето тук идват регулаторите.

Ангажиментът

ЕС иска през следващите 10-15 години да бъдат бъдат пуснати в експлоатация кораби и самолети с нулеви емисии и блокът има силата да осъществи това. Неговият еврокомисар по транспорта Адина Вълян работи по закон, който да принуди петролните компании да смесват зелени с реактивни горива и корабните оператори да използват по-чиста енергия. Ако бъде съставен правилно, този закон може да започне мащабиране на водородните горива.

Въпреки че сега тези горива изглеждат като най-добрите налични опции, ние трябва да задържим отворена вратата и да кредитираме повече спекулативни технологии като електрически или водородни самолети и кораби. Това ще насърчи стартъпите да се включат в състезанието, прехвърляйки силният положителен импулс от сектора на електрическите автомобили към авиацията и корабоплаването.

В същото време нито ICAO, нито Международната морска организация (IMO) разполагат със средствата да стимулират такъв преход. Поради тази причина Байдън трябва да се ангажира с проблема.

Американските авиокомпании и кораби са отговорни за 10% от глобалните емисии на парникови газове.

Така че ние се нуждаем от Байдън, за да действаме, но ако нашата цел е технологична промяна, ние не се нуждаем от повече сътрудничество, а от повече конкуренция. Сега виждаме как Tesla стимулира европейски компании, като Volkswagen, да отговорят на предизвикателството. Защо да не може да се случи подобен сценарий и при Airbus и Boeing? Или между Caterpillar и MAN Energy?

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
6
 
4
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Джо е човекът който решава проблемите със замах. Още със встъпването си трансгресия проблем веднага го реши.Преди да постъпиш в армията избираш пол.Пример женски пол след време от разнообразие и скука решаваш да бъдеш от мъжки пол. Няма проблеми"свобода на личността" само дребни като WC баня, и спалня трябва да се сменят .За Джо проблемите с климата са нищо веднага ще ги реши стига "Господ да не го прибере при себе си " да го остави при нас.
1
 
2
 
3
evlogi до: дядя Вова
преди 6 дни
Ти ше каеш.Бидон е супермен, пътеводна светлина за световните прогресивни сили.Той сичко може и излъчва бяла светлина, за разлика от рижия демон, принцът на мрака, Синът на велзевул, въплъщението на злото ДТ..
3
 
5
 
2
преди 1 седмица
Бидон-я може да реши един единствен казус на ден - да пита жена си къде се намират и де му са ха'пчаата...
2
 
6
 
1
преди 1 седмица
Казусът е решен отдавна, още през 2008, с патентоването в Япония на втечняемия Омаса Газ - който съдържа 2.5 пъти повече водород на м3 от един кубик течен водород - 167кг срещу 70кг и е в пъти по-безопасен и 100 пъти по-евтин.
Един Боинг 747 Джъмбо Джет има нужда от 90 Мегавата енергия за да излети, което прави 560 тона литиево-йонни батерии - това за любителите на батериите - и горе-долу толкова водородни клетки - за любителите на чистия водорд. Демек - мисия невъзможна.
Модифицирания Оксиводород (МОН, Омаса), втечнен и компресиран в леки карбон-композитни бутилки в крилата на самолета, задвижващ стандартни, леко-модифицирани турбофан двигатели, е засега единствената опция след авиационното гориво да вдигне един Джъмбо от пистата.
Колкото до корабите, възможен вариант за 100% карбон-неутрално гориво е Фъстъченото Олио, което може да гори в сега съществуващите корабни двигатели без съществени преустройства.
Олиото ще се добива от фъстъци, отглеждане на рафтове, в хипер-интензивни Вертикални Аквапонни Ферми, с 1000 пъти по-висок добив на декар и себестойност в пъти по-ниска от цената на корабното фосилно гориво.
htps://fuels.alle.bg
https://biodizel.alle.bg
https://nula-energia.alle.bg

Още от САЩ
САЩ одобриха ваксината на Johnson & Johnson