IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook пита европейците на кои медии имат доверие

Целта е социалната мрежа да органичи източниците на фалшиви новини

10:24 | 11.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американската технологична компания Facebook се обърна към потребителите си в Европа с въпрос кои са новинарските източници, на които имат доверие. Целта е да ѝ помогнат да реши дали да разшири промените в своя News Feed, както направи в САЩ по-рано тази година с цел да се бори с дезинформацията, предава Ройтерс.

През януари главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че News Feed ще приоритизира “новините с високо качество” пред източници, чиято достоверност не е сигурна, като част от битката си срещу фалшивата информация в платформата.

Facebook е критикувана за това, че не може да се справи с фалшивите новини, включително такива от предполагаеми оперативни лица от Русия (повече по темата вижте тук) и други генериращи печалба, които се разпространиха из платформата изключително по време на предизборната кампания за президент на САЩ.

Същевременно компанията има не много добри отношения с медиите, особено с тези със силни политически пристрастия.

През януари Зукърбърг заяви, че има твърде много “сензации, дезинформация и поляризация" в света, а социалните мрежи влошават този проблем.

"Социалната мрежа позволява на хората да разпространяват информация по-бързо от всякога и ако не справим конкретно с тези проблеми, тогава ще ги засилим", написа той тогава.

Компанията, която има над 2 млрд. потребители месечно, се обърна към потребителите си, за да определи как се подреждат медиите по отношение на надеждността на информацията, която предлагат. За целта социалната мрежа използва кратки проучвания на уебсайта си.

В четвъртък Facebook заяви, че ще започне подобни проучвания сред потребителите във Великобритания, Германия, Фрация, Италия и Испания.

Говорител на компанията заяви, че резултатите от проучването понастоящем няма да окажат влияние върху класирането или показваното в News Feed във Великобритания или друга държава.

Facebook твърди, че ще обяви, ако реши да прави каквито и да било промени.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:54 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още