Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Twitter устоя на удара, който Apple нанесе на рекламния бизнес

Социалната мрежа твърди, че резултатите ѝ не са пострадали съществено от промените в опазването на неприкосновеността на потребителите

Twitter устоя на удара, който Apple нанесе на рекламния бизнес

Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Twitter нарасна, след като компанията отчете приходи от продажби и ръст на броя на потребителите за третото тримесечие в съответствие с очакваното от анализаторите – знак, че рекламният бизнес на социалната мрежа издържа новите ограничения на Apple върху събирането на потребителски данни, пише Bloomberg.

Twitter заяви, че новите промени в правилата на Apple за следене, които изискват потребителите да изберат дали са съгласни да споделят данни, ще имат „умерено“ влияние върху приходите от продажби. Конкурентите Facebook и Snap по-рано обявиха, че софтуерните промени са повлияли негативно на бизнеса им, защото са направили по-трудна измеримостта на рекламната ефективност.

„За Twitter все още е прекалено рано да оцени дългосрочното влияние на свързаните с неприкосновеността промени в iOS на Apple, но ефектът върху приходите за третото тримесечие беше по-слаб, отколкото очаквахме“, написа базираната в Сан Франциско компания в писмо до акционерите. Приходите от продажби на Twitter са нараснали с 37% до 1,28 млрд. долара.

„Рекламното ангажиране“, или броят на интеракциите на потребителите с платени съобщения, се е увеличил с 6% спрямо година по-рано. За разлика от Facebook, Twitter изкарва повечето си средства от реклама на брандове, която изисква по-малко лично таргетиране и се измерва по-широко.

Twitter заяви, че през третото тримесечие е имала 211 млн. потребители дневно, с 5 млн. повече спрямо предходния отчетен период, и с 13% повече спрямо година по-рано. Социалната мрежа смята, че растежът се дължи на „продължаващи подобрения в продукта и международните разговори по текущи теми“.

Резултатите показват, че Twitter, която миналата година направи експанзия благодарение на изборите в САЩ и интереса към пандемията, е успяла да запази растежа си. Въпреки че конкуренти като Snap и Facebook се борят да се адаптират към промените на Apple, някои аспекти от рекламния бизнес на Twitter, които може да са изглеждали като слабост по-рано тази година (като зависимостта от бранд реклама), сега могат изведнъж да се окажат актив.

Главният финансов директор Нед Сегал заяви, че компанията наблюдава „отблизо“ проблемите с международната верига на доставките, но предполага, че те могат да не са толкова голям проблем за Twitter, като се има предвид как рекламодателите използват платформата.

„Много повече от половината рекламни приходи на Twitter са от реклама на услуги и дигитални продукти“, коментира той.

Миналата седмица Snap заяви, че проблемът с веригите на доставки ще засегне приходите ѝ за четвъртото тримесечие, защото бизнесът не е толкова склонен да промотира продукти, които не може да произведе или да достави.

Още по темата

Twitter прогнозира, че приходите за текущото ѝ тримесечие ще са между 1,5 млрд. и 1,6 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите е за 1,58 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Компанията очаква през празничния период потребителската ѝ база да нарасне със същия или по-висок темп от този през третото тримесечие, показва писмото до акционерите. Оперативната печалба ще бъде от 130 млн. до 180 млн. долара.

Цената на акциите на Twitter се повиши с 2,5% по време на следборсовата търговия, след като приключи борсовата сесия в Ню Йорк на ниво от 61,43 долара. От началото на годината книжата на компанията са повишили стойността си с 13%.

Twitter отчете нетна загуба от 536,8 млн. долара за третото тримесечие, или 67 цента на акция, спрямо 28,7 млн. долара, или 4 цента на акция, нетна печалба за същото тримесечие година по-рано. Загубата включва еднократни разходи в размер на 766 млн. долара, свързани със споразумения по различни съдебни дела, включително и колективно дело, заведено от акционерите, които обвиниха Twitter, че през 2014 г. е обрисувала прекалено оптимистично бъдеще пред компанията.

В писмото до акционерите не се казва нищо за напредъка на Twitter Blue – новото абонаментно предложение на компанията. Twitter се насочва към абонаментите като начин да диверсифицира своите приходи от продажби. Около 90% от приходите на компанията идват от реклама.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Twitter забранява споделянето на лични снимки без съгласие