IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-малко от половината европейски концерни са готови за GDPR

Решението да инвестираш в технологии не е лесно решение, твърди д-р Али Пирзада, старши мениджър в EУ

20:34 | 25.05.18 г.
<p>
	<em>&nbsp;Снимка: Bloomberg TV Bulgaria.</em></p>

 Снимка: Bloomberg TV Bulgaria.

„GDPR позволява да погледнем на бизнеса от друга перспектива – киберсигурността“. Това каза д-р Али Пирзада, старши мениджър в EУ, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова Bloomberg TV Bulgaria.

„Поколението под 35 години живее в социалните медии и пазарува онлайн. От една страна потребителите се притесняват за личните си данни. GDPR увеличава доверието и силата на потребителите спрямо задължението на бизнеса. А за бизнеса това означава, че трябва да знае отговорността си към потребителите и да инвестира в своите системи“.

Според него най-интересното в GDPR е правото да бъдеш забравен.

„Последното ни проучване показва че 1 от 4 потребители вероятно ще упражни това си право. Делът е по-висок при хора под 35 години. Ако поискате да бъдете забравен, бизнесът трябва да прегледа цялата ви информация и да ви я предостави. Това е много голяма административна тежест върху бизнеса. Но времето за инвестиране в системи е точно сега“.

Д-р Али Пирзада смята, че ако компаниите инвестират сега, те ще изпратят сигнал на своите клиенти, на пазара и на доставчиците, че на тях може да се разчита. „GDPR не е нещо лошо, но е регулация и трябва да се спазва“.

По думите му най-трудната част е да правиш бизнес процесите си технологични. „Решението да инвестираш в технологии не е лесно решение“, допълни той.

„Второто най-важно нещо е доверието между организациите. В началото имаше липса на свързаност между правния отдел и мениджмънта. Най-важното нещо, което бизнесите трябва да осъзнаят е, че GDPR не е отговорност на един човек в организацията, а на всеки един в организацията - от горе до долу“.

Д-р Али Пирзада каза още, че в началото на миналата година прогнозата е била около 30-35% от компаниите в Европа да бъдат подготвени за GDPR.

„Този процент бе по-висок за Западна Европа, и по-нисък за Източна. Но една година по-късно мога да кажа, че компании в цяла Европа, включително в България, положиха огромни усилия, за да подобрят или променят своите бизнес процеси. Според нашето проучване 40% от компаниите в Европа са готови да приложат регулацията“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още