Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Как Златан Ибрахимович печели от Световната купа без да играе?

Рекламодателите използват все по-хитри тактики, за да се асоциират с подобни мащабни събития

Как Златан Ибрахимович печели от Световната купа без да играе?

Снимка: Архив Ройтерс

Изминаха две години откакто Златан Ибрахимович игра за Швеция, но сега привлича също толкова внимание на Световното първенство по футбол, докато неговите съотборници се борят за купата в Русия, пише Bloomberg.

Бившият капитан на националния отбор се появява на десетки реклами по шведската телевизия, за корпоративни играчи като Samsung Electronics, веригата аптеки Apoteket и за компанията за залагания, на която е съсобственик – Bethard Group Affiliates.

Нито един от тях не е сред официалните спонсори на Световното първенство или на шведския отбор. Те разчитат на еуфорията около престижния турнир. Тази тактика е известна като „маркетинг от засада“, в рамките на която компаниите използват знаменитости, теми или изображения, за да накарат аудиторията да направи асоциация със събитие, но без фирмата да плаща такса на организаторите.

В една от рекламите на Bethard Ибрахимович е облечен като футболен фен с жълта тениска, която изглежда като официална, но не е такава. В рекламата на Samsung Ибрахимович се намира в басейн, когато получава обаждане по своя часовник Gear S3 от „Яне“, ясна препратка към треньора на шведския национален отбор Яне Андерсън.

Още по темата

"Ако можете да създадете кампания за Световното първенство без да сте официален спонсор на FIFA, на шампионата в Русия или на националния отбор, защо ви е да купувате скъпи права?“, коментира Магнус Беглунд, бранд консултант по спонсорства.

Автобуси, билбордове

Усмихнатото лице на Ибрахимович грее от автобуси и билбордове в Стокхолм тази седмица. Той се появява и в три реклами по Шведската телевизия, които заемат по-голямата част от рекламното време при сблъсъка между Англия и Тунис на 18 юни. Рекламите са позиционирани добре и във Facebook и YouTube.

"Днес има толкова много платформи за реклама, че е по-лесно заобикалянето“ на официалното спонсорство, посочва експертът в интервю по телефона.

"Маркетингът от засада“ е постоянно предизвикателство за организации като FIFA, която получава почти цялата си печалба от Световното първенство по футбол. В най-сериозните случаи компаниите използват маркетинг, който заблуждава потребителите, като ги кара да вярват, че рекламодателят е официално свързан със събитието. 

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Най-богатият испанец инвестира милиарди в американски имоти