Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Може ли Netflix да надвие Боливуд?

Компанията има огромни амбиции за индийския пазар

Може ли Netflix да надвие Боливуд?

Снимка: Архив Ройтерс

Обръщайки се към стая, пълна с бизнес елита на Ню Делхи по-рано тази година, главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстинг направи прогноза: следващите 100 млн. клиенти на неговата услуга ще дойдат от Индия. Публиката остана в мълчание, докато човекът, интервюиращ Хейстингс – местният предприемач Рони Скрювала се засмя. Netflix има под 1 млн. потребители в Индия и дори агресивните прогнози на анализатори предполагат, че видео стрийминг услугата ще достигне само 3 млн. до 2020 г. Хейстинс само се усмихна дяволито, пише в свой анализ Bloomberg Businessweek. 

Netflix не смяташе Индия за повече от възможност, когато за първи път се насочи към този пазар през януари 2016 г. Компанията е изградила най-голямата мрежа за платена онлайн телевизия като се възползва от разпространението на високоскоростния интернет, за да предлага видео услуга, която е по-евтина и по-лесна за ползване от кабелната или сателитната телевизия.

Но средната месечна цена за Netflix в Индия е между 500 и 800 рупии (7-12 долара), което е двойно повече от средното за платена телевизия. Под 10% от индийските домакинства с платена телевизия плащат за премиум телевизионна услуга, която струва повече от Netflix. Също такова предизвикателство е, че по-голямата част от заглавията в услугата на Netflix в Индия са на английски, но предпочитанията на местните са за продукции на хинди или тамилски.

Още по темата

И все пак Индия излезе на преден план в приоритетите на Хейстингс през последните две години, след като местните телекомуникационни компании инвестираха милиарди долари, за да свържат страната с интернет. Над 150 млн. души вече имат широколентова връзка, предимно през телефоните си.

Индийците, които имат достъп до фиксиран интернет у дома, вече са около 50 млн., от 20 млн. преди две години, посочват от компанията. „Дори ние не успяхме да прогнозираме последните две години интернет растеж в Индия“, коментира Хейстингс. „Това е най-феноменалният пример в света“.

Инвеститорите оценяват Netflix на повече от 170 млрд. долара, защото вярват в потенциала ѝ да привлича клиенти в най-големите икономики в света. Американският пазар вече е наситен, а растежът в Латинска Америка и Европа в ход. Китай не приветства западни видео услуги, така че Индия представлява най-голямата възможност за Netflix в Азия.

Откакто отвори офис в Мумбай през 2017 г. Netflix нае директор, който да съблюдава програмите ѝ за Индия и прекара последните 18 месеца в преговори с местните създатели на филми. Въпреки глобалната диаспора от индийци, местните вкусове за развлечения са специфични. Всички освен един от 20-те най-печеливши филма в Индия са местни продукции. За да се хареса на публиката в страната, Netflix залага на оригинални предавания и филми по-бързо, отколкото на всеки друг пазар, включително САЩ. Услугата вече пусна няколко филма през 2018 г. и планира още 17 проекта през следващата година.

В допълнение към по-привлекателните истории, Netflix ще отправи към потребителите едно предизвикателство – по-високи цени. Платената телевизия в Индия предлага предимно нискокачествени сапунени опери и спортни предавания, а струва еквивалента на няколко долара месечно.

„Netflix е в другия край на спектъра в Индия“, коментира Михир Шах, анализатор в Media Partners Asia. “Това е най-премиум абонаментната услуга“. На сегашната си цена, Netflix Ще привлече само 10-15 млн. души, които в момента плащат за висок клас телевизионна услуга и имат широколентов интернет у дома, коментира Шах. Другите все още гледат YouTube на телефоните си или се абонират за някоя от множеството конкурентни услуги, които струват по-малко – като Amazon Prime Video или Hotstar на 21st Century Fox.

Netflix твърди, че няма планове да коригира цената си в Индия. Тя вече е обсъдила възможността за партньорства с Bharti Airtel и Reliance Jio Infocomm, две от най-големите телекомуникационни компании в Индия, и обяви сделки с индийското звено на Vodafone за получаване на безплатна година в Netflix с определени тарифни планове.

По статията работи: Елена Кирилова
Още по темата: Zoom Netflix видео стрийминг

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Zoom
Истинският финал на Световното първенство по футбол е между Nike и Adidas