IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тънкият iPad може да се превърне в „дебела работа“ за Apple

Средностатистическата цена на нов iPad през 2014 г. е над 440 долара на фона на средната за пазара цена за таблет от 306 долара

13:31 | 17.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Apple e продала вече над 225 млн. броя&nbsp;iPad. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Apple e продала вече над 225 млн. броя iPad. Снимка: Ройтерс

Едва ли някой експерт очаква новият и по-тънък iPad да увеличи значително ръста на продажбите на Apple. Но не това е най-важното, твърди в свой анализ Wall Street Journal.

В четвъртък вечер компанията представи нови версии на iPad Air и iPad Mini. С тях Apple се прицелва основно към клиенти, които по време на коледните продажби възнамеряват да посегнат към премиум таблетите, както и собственици на iPad, които искат да преминат към по-ново устройство. Онези клиенти обаче, които търсят солидни таблети на ниски цени, едва ли ще бъдат привлечени от предложението на калифорнийската компания.

Същевременно Apple намали цената за първото поколение на iPad Mini на 239 евро. По този начин обаче най-евтиният модел на групата все още е повече от два пъти по-скъп, отколкото например Amazon Fire HD, който струва 99 евро.

iPhone си остава най-важният продукт за Apple. На него се падат повече от половината от приходите и печалбата.

По време на представянето в четвъртък главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук обяви, че от пазарния дебют на iPad компанията е продала над 225 млн. броя от устройството. По този начин той се е превърнал в най-бързо продавания продукт на Apple за всички времена.  

В интервю за WSJ след представянето Кук заяви, че „в дългосрочен план остава оптимистично настроен по отношение на iPad“, дори ако данните за продажбите през тримесечията може да не са убедителни. Новият модел можел да предизвика силно желание за актуализация на устройствата у собствениците на по-ранните модели.

За инвеститорите обаче ситуацията с iPad изглежда по-сложна. Когато през  2010 г. таблетът бе представен и пуснат на пазара, клиентите се втурнаха към рафтовете и продажбите скочиха. Но напоследък в това направление има проблеми. Ръстът на продажбите се забави през последните две тримесечия. В счетоводния баланс за четвъртото тримесечие, който Apple трябва да представи през следващата седмица, има вероятност тази тенденция да продължи.

Разбира се, тези числа няма да се отнасят до новите новите модели iPad. Но анализатори се опасяват, че тенденцията на продажбите няма да се възстанови въпреки някои подобрения в дизайна. В световен мащаб вероятно пазарът на таблети ще нарасне тази година с 6,5% според данни на компанията за пазарни проучвания IDC. Но този растеж ще се осъществява главно благодарение на по-евтините устройства в развиващите се пазари.

Поне засега Apple се въздържа от навлизане в този сегмент и продължава да се фокусира върху първокласни продукти. Забележително е, че през тази година средностатистическата цена на нов iPad е над 440 долара. Тази продажбена цена е доста над средната за нов таблет пазара, която възлиза на 306 долара по данни на IDC.

На този фон инвеститорите трябва да гледат на iPad като на изключително печелившо устройство, което може да помогне на Apple да продава повече приложения, услуги и друго съдържание. А това е добре за Apple, дори ако продажбите на iPad остават не толкова високи. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:05 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още