Национална агенция за приходите (НАП) проверява 300 души, които в последните години се осигуряват на минималния осигурителен доход, но едновременно с това са купили скъпо имущество като недвижими имоти и автомобили. Сред проверяваните има собственици на къщи в престижни райони и притежатели на луксозни лимузини, съобщават от приходната агенция.
Всеки месец НАП извършва селекция на рискови физически лица, като анализът обхваща получаваните официални доходи и съпоставката им с данните за недвижимите имоти и превозни средства, които автоматично постъпват в приходната агенция от полицията и общинските власти.
В случаите, в които няма логично обяснение за произхода на средствата за скъпите покупки инспекторите извършват проверки и ревизии, облагайки недекларирания доход за 5 години назад заедно с лихвите, а в случаите, в които сумата на укритите данъци е значителна, данните се изпращат на прокурор за търсене на наказателна отговорност. За укриване на данъци в особено големи размери Наказателният кодекс предвижда лишаване от свобода до 8 години.
Често напусналите работници от фирми разкриват схемите за укриване на данъци и осигуровки, като тези данни са в основата на проверки и ревизии със значителни разкрития, посочват от приходната агенция. Вече близо година от НАП ежемесечно търсят по телефона или се срещат лично с работници, чиито заплати са били в размер, равен или близък до минималния осигурителен праг за съответната длъжност, и са напуснали или са били уволнени. Целта на данъчните е да разберат при какви условия са работили служителите, докато са били наети, били ли са принудени да подпишат договор на по-ниско от реалното възнаграждение, за да се избегне плащане на данъци и осигурителни вноски, както и дали са забелязали при бившия работодател отклонения от данъчно облагане.
От НАП съобщават и че годишните декларации за облагане с корпоративен данък вече могат да се подават по електронен път. Услугата функционира от началото на седмицата, а до момента чрез интернет са подадени 1 278 корпоративни декларации. Най-много подадени е-декларации за облагане с корпоративни данъци има от София – 325, следва ги Пловдив със 164.
Срокът за подаване на годишните декларации за облагане с корпоративни данъци е 31 март. Това е и срокът, в който трябва да се плати дължимият корпоративен данък след приспадането на направените авансови вноски.
Фирмите, които подадат декларациите си по електронен път, ползват 1% отстъпка от дължимия годишен корпоративен данък (но не повече от 1000 лв.). Тази отстъпка се ползва, ако и данъкът е внесен в срок до 31 март 2016 г.
Неподаването на декларациите се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата.


След неуспешния опит за екзекуция с две смъртоносни инжекции, Криста Пайк е в съзнание и говори
Жена окраде автомобил във Варна
Радев: Няма място за истерия след атаките по кораби в Черно море
Осигуряват безплатен обяд за близо 2000 жители във Варненско
Избуяла разстителност, липсващи и повредени пътни знаци объркват шофьорите във Варна
Българските браншовици: Корабоплаването в Черно море поскъпва и затихва
Реалната доходност: AI ще засили икономиката и ще пази от стагфлация
Рей Далио предупреждава за дългова криза в САЩ до 3г, част 3
Рей Далио предупреждава за дългова криза в САЩ до 3г, част 2
Рей Далио предупреждава за дългова криза в САЩ до 3г, част 1
Серийният Type 01 EV е най-мощният Jaguar в историята
Струва ли си покупката на Kia от Корея
Уникално Porsche 914/6 беше продадено за 225 000 евро
Софтуерен дефект гаси новия VW Tiguan в движение
Renault връща иконата Espace към живот
Разузнавателни самолети на НАТО кръжат над Черно море
След новия случай: В Русия рязко скочиха продажбите на "Чумата" от Албер Камю
ДБ отива на КСНС с 8 точки за повишаване на сигурността в Черно море
Гюров: Не можем да стои встрани, сега са дронове, а ако утре са ракети?
Георгиев, ГЕРБ: Какви ще са резултатите, КСНС е прекалено закъснял