Африканският континент привлича редица международни компании, които търсят начини за експанзия на пазар, който дава възможност за възвръщаемост над средното ниво.
Африка не бе засегната от рецесия през 2009 г., като редица природни ресурси и суровини, както и налични терени, продължават да предлагат множество възможности за ръст, в случай че компаниите, които стъпват на този пазар, са в състояние да управляват ефективно съпътстващите рискове, сочи анализ на CB Richard Ellis (CBRE).
Докато повечето развити икономики като Европа, Азия и Северна Америка се свиха през 2009 г., икономиките на юг от Сахара, в Близкия Изток и в Северна Африка нараснаха с между 2 и 2,5%.
„С покачването на търговията в региона забелязваме стабилен ръст на търсенето от страна на корпоративните клиенти за имоти на африканския континент“, коментира Мат Пълен, директор "Глобални корпоративни услуги" за Европа, Близкия Изток и Африка в компанията.
„Интересът към експанзия идва от широк кръг от бизнеси, които целят да стъпят на пазара, не само петролният, газовият и финансовият сектори.“
Обслужващи индустрии като телекомуникации, охранителния бизнес, строителство и логистика също засилват своята активност на пазара и се забелязва нарастващ интерес от производителите на потребителски стоки, които целят да влязат на пазар с растяща покупателна способност.
Развитите икономики бавно излизат от рецесията, но потребителите остават несигурни, а кредитът не е толкова лесно да се осигури като в периода преди 2008 г., обяснява Ник Ламбърт, директор в CBRE. Наред с това суровините, транспортът и производствените разходи са все още сравнително високи. Поради това амбициозните компании се насочват към нови развиващи се пазари и по-специално Африка, за да реализират своите стратегии за разширяване.
„Недостигът на доставчици и неразвитата търговска инфраструктура могат значително да оскъпят и да затруднят установяването и оперирането на развиващите се пазари за бизнесите. Виждаме много международни компании, които осъзнават и взимат активни мерки за тези проблеми, за да получат достъп до възможност за над средната възвръщаемост.“
За да успеят на африканския пазар, големите мултинационални корпорации трябва да са готови да поемат премерен риск, предупреждават от компанията. Преди стъпването на пазара е необходимо той да се проучи детайлно и да се съберат данни за местния регулаторен режим, за пазара на труда и за логистичните коридори.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате