Хората често виждат в Google единствено като компания за търсене в интернет и, въпреки че Google определено е най-голямата търсачка в мрежата, на практика начините, по които групата използва технологията си за търсене, й носят по-голямата част от приходите, пише Fortune.
Добрите печалби от Google рекламите са основното печелившо перо в отчетите на компанията и именно в тази насока Google смята да се развива през следващите няколко години. За момента бизнесът с Google рекламите се оценява на 20 млрд. долара, казва Нил Мохан, вицепрезидент и продуктов мениджър на компанията. Няма причина приходите от Google рекламите да не достигнат 40, 60 или 80 млрд. долара и повече през близките години, допълва той.
Причината, поради която компанията все още няма подобни приходи, се крие в неефективността при достигането на конкретна група от хора, към които е насочена дадена реклама. Колкото по-ефективно са насочени рекламите, толкова по-ценни са те за рекламодателите и съответно Google ще прави повече пари, коментира изданието.
С консолидирането на целия си рекламен бизнес в Google Display, компанията се надява да улесни рекламодателите.
Компанията вижда три основни насоки за развитие през следващите няколко години, казва Хенрик де Кастро вицепрезидент на Google за глобални медии и платформи.
Първата насока е свързана с все по-широкото разпространение на мобилния интернет. Вече не е необходимо да сте пред компютър, за да ползвате интернет. Потребителите са по 24 часа в мрежата, всеки един ден от седмицата. Това означава възможност за повече реклами и, макар от компанията да не признават това в прав текст, рекламите могат да бъдат дори още повече, ако Google знае конкретното местонахождение на своите потребители. Ако вървите например по улицата и със своя iPhone използвате Google maps, Google може да ви изпрати реклама на ресторант, който се намира на следващата пряка. Това би направило рекламите много по-добре насочени и по-ефективни.
Интернет гигантът вижда втората основна насока за развитие в телевизията и определено платформата GoogleTV се смята, че ще играе основна роля в това. Телевизията е чудовищно мощно средство за реклама и именно там Google очаква сериозен растеж.
Може би най-интересна е третата идея за развитие на компанията – социалната реклама. Засега Google не предоставя детайли около този проект, така че само може да предполагаме дали става въпрос за подобен на Facebook „Google Me“ продукт, разработването на саморепликиращи се „вирусни“ реклами, или ще използват комбинация от двете стратегии. Досега проектите на Google в социалните медии имат смесен успех. Buzz се счита от много анализатори за провал, докато YouTube продължава да бъде неоспорим успех.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета