Най-големите онлайн търсачки – Google и Bing (на Microsoft), се изтъкват като неутрален източник на информация. Но с изострянето на конкуренцията между интернет компаниите, Google и Microsoft разчитат все повече на своите търсачки да подпомогнат стратегията им за навлизане в сегмента на развлекателно съдържание.
През юни Microsoft пусна ново приложение към търсачката си, което позволява да се слушат онлайн цели песни от музикалния магазин Zune, както и да се следят новините около даден изпълнител, албум и песен, пише Ройтерс.
Google създаде подобна услуга през миналата година, а сега работи върху софтуер за теглене на музика от интернет, който ще бъде обвързан с търсачката на компанията и с мобилната операционна система Android.
Като се има предвид големият брой на запитванията, свързани с развлечения, решението на Google и Bing да навлязат на музикалния пазар е въпрос на време. Според Microsoft 10% от всички заявки за търсене в интернет са свързани с развлечения, като текстовете на песни представляват 70% от тези търсения.
С подобренията в търсачката си Microsoft се надява да се превърне в по-добрата търсачка в сегмента на развлеченията от Google и Yahoo. Това обаче може да се промени, след като Google пусне по-късно през тази година своята услуга за теглене на музика, която ще бъде свързана с търсачката на компанията.
В момента голяма част от търсенията в Google, свързани с музика, водят към MySpace или Twitter. Засега не е ясно какво точно планират от компанията, като според анализатори е възможно Google да създаде собствен онлайн музикален магазин още през тази есен.
Промените може да се окажат благоприятни за продуцентските компании, защото ще се намали броят на линковете, които водят към сайтове, нарушаващи авторски права.
Наскоро няколко издателски компании настояха Google да премахне всички пиратски връзки в резултатите от запитванията в онлайн търсачката. В случай че Google се съобрази, почти със сигурност ще се стигне до наплив от заявки от други компании в развлекателния сектор. Наскоро Google се размина с дело за 1 млрд. долара от Viacom, насочено срещу YouTube, който бе обвинен в нарушаване на авторски права.
Желанието на търсачките да пробият на пазара на музика ще бъде затруднено от доминиращата роля на онлайн магазина на Apple, който държи 70% от продажбите на дигитална музика в САЩ. Засега Apple все още няма присъствие на пазара на онлайн търсене на музика.
При всички положения се очертава, че успешното обвързване на онлайн базиран софтуер за музикални услуги с онлайн система за търсене и препращане към мобилни телефони ще бъде новото бойно поле между интернет компаниите в близкото бъдеще заради потенциалa за реклама, който се създава.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната