Редица европейски градове се сблъскват с дилема, породена от възхода на търговските центрове. В резултат на тях много от по-малките магазини на търговските улици фалират и като цяло биват заместени от търговски предложения с по-ниско качество, което отблъсква потребителите от централните търговски райони на града.
Конкуренцията се поражда от факта, че моловете, които се изграждат в покрайнините на градовете, включват голяма част от търговските и развлекателните услуги, които преди това потребителите намираха в центъра на града.
Анализ на консултантската компания DTZ предлага решение за предотвратяване на този негативен ефект.
„Едно от възможните решения е фокусът върху специализирани магазини“, смята Ленка Хартманова, анализатор в DTZ.
„Наред с все по-популярните пазари и акцента върху пресни и местни храни ... магазините, които липсват в моловете, може да присъстват в центъра на града, включително бутици, кафета, ресторанти и т. н.“
Стратегическо планиране
Тя добавя, че водещо трябва да е създаването на цялостната концепция за градоустройството, която трябва да включва и механизми за връщането на потребителите в централните градски части.
Такова едно стратегическо планиране трябва да включва обществени площи, градски транспорт, велопътеки, места за паркиране, зелени площи, както и специални места за разходка на възрастните жители и родителите с малки деца.
От компанията дават пример със САЩ, където в някои градове собствениците на имоти в централните части изготвят единна стратегия за маркетинга и продажбите, за да привличат посетители. В партньорство с местната власт те поделят инвестиции, насочени например в подобряване на външния вид на улиците и тротоарите. Сътрудничеството се проявява и по отношение на предлагането на конкретния продуктов микс.
„Общините в по-развитите икономики се опитват да оценяват новите проекти за развитие (на имоти) и по отношение на техния ефект върху настоящото предлагане“, казват от DTZ. „Именно затова проучванията и анализите често се поръчват така, че да оценят риска.“
Примери за решения в тази посока могат да бъдат намерени и в Западна Европа. След нерегулираното строителство на хипермаркети и търговски центрове в покрайнините на градовете през 70-те и особено през 80-те общините започнаха постепенно да регулират строителството и да промотират възраждането на централните градски части, които бяха значително засегнати след като магазините и потребителите се пренасочиха към търговските центрове.
Например във Великобритания и Холандия има стриктни правила за строителството, като приоритет се дава на тези, разположение в централните райони. Британските градове изготвят стратегия за това от колко и от какъв вид търговски площи се нуждае градът, като се контролира и какъв вид магазини трябва да се отварят в центъра.
За тази цел често е необходимо предприемачите, търговците и градската управа да си сътрудничат, като от властта се очаква да участва като лидер, но също и да инвестира в обществените пространства.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 15 години Дори и да има се броят на пръсти. Родните общинари и бизнесмени не стават за екипна работа, освен ако няма какво да си делкат. А по такъв проект може да се намери някаква далаверка, но тогава е спорно дали ще има някакъв смисъл от него на практика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години .. в някои градове собствениците на имоти в централните части изготвят единна стратегия за маркетинга и продажбите... В партньорство с местната власт те поделят инвестиции, насочени например в подобряване на външния вид на улиците и тротоарите.. Дали има бг общини, в които това да е възможно или да е факт по някакъв начин в момента?? За Сф е ясно, че не става.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар