Италианският министър Ренато Брунета, който е натоварен с тежката задача да съкрати ненужните разходи в публичния сектор на страната, е започнал война срещу разходите за милиарди евро, които потъват за служебни автомобили, правителствени и депутатски кортежи.
Към момента неговите данни показват, че в Италия има над 90 хил. служебни лимузини и над 60 хил. шофьори на щат, което струва на данъкоплатците по 4 млрд. евро на година, предава Financial Times.
Желанието на Брунета е транспортните нужди на властта да бъдат прехвърлени към частния сектор, за да може да се подхожда по-пестеливо и да се ограничат разходите. В момента в столицата на страната е напълно обичайна гледка дълги кортежи от официални лимузини да нарушават трафика и да затрудняват движението и паркирането.
Подобна е и ситуацията в по-малките общини, а това струва милиарди във време на съкращаване на разходите и в което самият Силвио Берлускони призовава за „правене на жертви“, смята Брунета.
Поради тази причина той е започнал проучване, което да установи колко точно са служебните лимузини и шофьорите в публични сектор, тъй като досега информация за това не е имало. За да успее да осъществи проучването си, той е използвал заплахи, увещания, кол центрове, черни списъци, инспектори и всякакви други възможни методи.
В момента резултатите от изследването са публикувани на уеб сайта на неговото министерство, като е дадена възможност на обществото да добавя допълнителна информация.
Изследването е установило, че най-много служебни коли има в правосъдното министерство – 1 562, заедно с още толкова шофьори. Офисът на премиера Берлускони пък имал 30 автомобила, някои от които с марката Maserati.
Данните показват, че в Италия са отделени 10 хил. автомобила на парламентаристите, 20 хил. автомобила за постовете, заемани от назначени от властта лица, както и 65 хил. „сиви“ автомобила за общ транспорт.
В изследването не са включени автомобили със специална цел като полицейски коли и линейки.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.