Собственици на яхти в Гърция дължат един милиард евро на държавата от неплатени данъци и такси, установили инспектиращите в страната, цитирани от атинския вестник Етнос.
Данъчните са констатирали също, че три хиляди офшорни фирми са били създадени с една единствената цел - данъчни облекчения за яхтите.
Екип на главната инспекция се е натъкнал на пълно разминаване между доходи и притежавани луксозни яхти и е изготвил списък на собствениците на морски плавателни съдове с дългове към държавата, който ще бъде предаден на съдебните власти.
В Гърция има 19 пристанища, които осигуряват повече от 6 000 места за акостиране и услуги за поддръжка на плавателните съдове, посочва сайтът за яхтинг и услуги, свързани с плаването Greece-yachtcharter.
Пристанищата са автономни и имат правото да променят таксите според собствените си правила. Собствениците на лодки са длъжни да плащат сумите, определени от всяко пристанище, в което влизат и хвърлят котва. Цената за пребиваване обикновено зависи от управата на пристанището и в нея се включват различни услуги.
Специалистите съветват собствениците на яхти да не се скъпят и да оставят яхтите и лодките си на пристан, защото там е доста по-безопасно от гледна точка на вълнения, бури и запазване целостта на плавателния съд. В цената за престой, освен входна такса за пристана, се включва и таксата за питейна вода, с която трябва да бъде снабдена яхтата, гориво, почистване и козметични ремонти, ако се налагат такива. .
Гръцката асоциация на собствениците на яхти съобщава, че яхтеният сектор е изправен не просто пред свиване, а дори пред изчезване, тъй като преживява най-лошата си година в историята, която се дължи на икономическата криза.
В интервю за ANA-MPA, президентът на Асоциацията Антонис Стелиатос обяснява, че резервациите за професионални яхти с екипаж са спаднали с повече от 80% през тази година в сравнение с 2009 г.
Броят на желаещите за плаване с кораб също е спаднал драстично през тази година, въпреки че няма конкретни цифри, тъй като не се е наложила единна система за контролиране на всички пристанища в Гърция.
Асоциацията обяви, че Гърция изпитва недостиг на марини, а съществуващата инфраструктура не е конкурентоспособна. "Страната ни има близо 5 000 острови и островчета, а крайбрежието ни се разпростира на хиляди километри. Недопустимо е Хърватска да има една десета от бреговата ивица на Гърция, а да разполага със 108 модерни яхтени пристанища. Турция също има по-добра мрежа от марини от Гърция“, посочва Стелиатос пред Greek Reporter.
Според официалните данни в Гърция освен деветнадесетте организирани яхтени пристанища има още дванадесет, които се дострояват, и са с общ капацитет 6 661 плавателни съда.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 15 години Точно! Мързеливите гърци признават само входящите парични потоци, а изходящите не! То така няма как да стане! Не може всички да са им длъжни, а те на никого за нищо!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Мързел + измами = ще изчезне бранша естественоФалитите са в реда на нещата в тази ситуация, интересното е че и с недвижимите имоти - и с тези (луксозни) активи липсват сериозни пропадания в цените надолу и съответно разпродажби. Вайкат се колко са зле но не правят нищо за да се оправят - пак чакат помощи от ЕС, вълка козината си мени но нрава-не! отговор Сигнализирай за неуместен коментар