Индийската автомобилна компания Tata Motors обяви, че е успяла да постигне печалба за периода април-юни след загуба за същото тримесечие на миналата година. Подобрението на резултата се обяснява със засилено търсене на нейните автомобили и с подобряването на икономическата активност, съобщава АФП.
Консолидираната нетна печалба на групата възлиза на 19,88 млрд. рупии (432 млн. долара), докато загубата за второто тримесечие на 2009 г. беше в размер на 3,28 млрд. рупии.
Продажбите за наблюдавания период са се покачили с 64 на сто на годишна база до 268,76 млрд. рупии (5,83 млрд. долара), уточняват от групата, която притежава британските марки Jaguar и Land Rover.
От съобщение на Tata става ясно, че за значително по-доброто представяне спрямо миналата година значение има „общият икономически растеж“ и „засиленото промишлено производство“. Посочва се още, че потребителите все по-често имат свободни пари, с които са склонни да купуват автомобили.
Според обявена статистическа информация в понеделник общите продажби на коли в Индия само за юли са скочили с 38% на годишна база, доказвайки стабилното положение на третия най-голям автомобилен пазар в Азия.