Книжата на Интеркапитал Пропърти Дивелопмънт АДСИЦ бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в тазседмичното издание на рубриката Акция на седмицата.
В сряда акциите на дружеството дебютираха на Варшавската фондова борса, след като в края на предходната седмица бяха допуснати за търговия на сегмента New Connect.
От тази седмица те се търгуват едновременно в София и Варшава, като АДСИЦ-ът е първият български емитент с двойно листване, което е осъществено, чрез връзката през Уникредит Булбанк между българския Централен депозитар АД и Полския депозитар.
"Първата цел на двойното листване на Интеркапитал Пропърти Дивелопмънт АДСИЦ във Варшава и София е да донесе ползи за своите сегашни акционери. Около 10% от акциите на Интеркапитал вече са собственост на полски институционални и частни инвеститори", се казва в изявление на изпълнителния директор на АДСИЦ-а Величко Клингов.
Акциите на Интеркапитал стартираха във Варшава при цена от 8,14 злоти (около 4 лв.) за акция - доста над последната сделка от същия ден в София на цена 3,05 лв.
Постепенно разликата в цените намаля, като седмицата завърши при нива от съответно 3,09 лв. в София и 7,35 злоти (към 3,60 лв.) във Варшава.
На БФБ-София през седмицата бяха прехвърлени повече от 26 хил. акции на компанията на обща стойност близо 78 хил. лв. Книжата на дружеството отбелязаха седмичен ръст от 2,7%, а пазарната им капитализация възлиза на 14,9 млн. лв.
Сделките от седмицата и в София, и във Варшава са над емисионната цена на новите акции от 3 лв. за бр., плащането по които е до 18 август. Заявеният интерес е за плащане на акции с обща емисионна стойност от 53 млн. лв.
На 6 август облигационерите разсрочиха с 36 месеца 4,5 млн. евро от облигациите на Интеркапитал.
Материалът е с аналитичен характер и не представлява препоръка за вземане на инвестиционно решение.
Свързани компании:


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?