Топлинната енергия, генерирана от пътуващите в парижкото метро, ще бъде използвана за отопление на сграда в центъра на френската столица. Това съобщава Paris Habitat – правителствена агенция за отдаване под наем на социални жилища, предава Ройтерс.
Сградата, избрана за експерименталния проект, е жилищен блок, намиращ се в близост до музейния център „Жорж Помпиду“. Идеята е част от по-мащабна програма на правителството в сектора на недвижимите имоти, която е фокусирана върху грижата за околната среда.
„По една случайност тази сграда е свързана с галерия (на метрото) чрез стълбище, което директно „се връзва“ в линия 11“, обяснява Франсоа Вахник от Paris Habitat. По думите му подобни проекти се осъществяват в Австрия и е било решено тази концепция да бъде приложена и в Париж.
Калориите, отделяни от пътниците (около 100 вата на човек), съчетани с излъчваната топлина от влакчетата в метрото, поддържат температурата около въпросната станция между 14 и 20 градуса по Целзий през цялата година.
Проектът предвижда, подобно на концепциите при геотермалната енергия, да се използва подземната енергия, която ще може да затопля водата, а също така и да генерира електричество.
В системата за получаване на възобновяема енергия ще бъдат използвани и отпадъците, изхвърляни от домакинствата в блока, които ще бъдат изгаряни.
По думите на Франсоа Вахник проектът ще намали отделяните парникови газове с 33% в сравнение със сгради, в които има парно отопление.
Разходите за осъществяване на нестандартното начинание не се разкриват. Ясно е обаче, че все още се обмисля дали част от инвестицията да не бъде покрита чрез повишаване на наемите на живеещите в сградата.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?