През последните години рекламната и медийната индустрия претърпяват огромни промени, свързани с неизбежния преход от традиционни към дигитални канали и рецесията, която засегна пазарите в глобален мащаб. Съвместен доклад на eMarketer и Starcom MediaVest Group изчислява обема на рекламните пазари в шест основни региона в света до 2014 г. и очертава очаквани тенденции.
Общите разходи за медийна реклама* в Централна и Източна Европа се очаква да нараснат с близо 17% от 19,8 млрд. долара през 2010 г. до 23,1 млрд. долара през 2014 г., сочат данни от доклада.
В Западна Европа тези обеми са съответно 109,1 млрд. долара тази година и 119 млрд. след четири години, като повишението е по-бавно - 9%.
Значително по-бързо повишение от 28% се прогнозира за Азиатско-тихоокеанския регион – от 135,1 млрд. долара тази година до 173,2 млрд. през 2014 г.
Очакванията за най-големия като обем пазар - Северна Америка, са общите разходи за медийна реклама да се повишат с близо 8% от 176,6 млрд. долара до 190,6 млрд. долара.
В Латинска Америка разходите тази година се прогнозира да са в размер на 28 млрд. долара, а след четири години да достигнат 38,4 млрд. долара, отбелязвайки ръст от 37%.
Рекламният пазар в Близкия изток и Африка се очаква да се повиши с 40% от 14 млрд. долара до 19,7 млрд. през 2014 г.
Сред ключовите изводи от доклада са:
Глобалната рецесия ускори пренасочването на рекламните бюджети към дигиталните канали на големите развиващи се пазари като Китай, Индия и Бразилия. Очаква се Азиатско-тихоокеанският регион да изпревари Северна Америка като най-големият рекламен пазар в света скоро след 2014 г.
Въпреки че Близкия изток и Африка формират едва 2,9% от общите разходи за медийна реклама в света, очакваните 14 млрд. долара за тази година представляват ръст от 11,4%, който е най-бързият сред всички така определени основни региони.
Разходите за онлайн реклама в Латинска Америка, макар и малки в сравнение с по-зрели пазари, ще се увеличат над два пъти в идните четири години, нараствайки от 2 млрд. долара тази година до 4,2 млрд. долара през 2014 г.
Застаряването на големия брой интернет потребители във Великобритания би могло да е ранен индикатор за тенденция, която може да доведе до по-голямо проникване на интернет в Западна Европа.
Различните нива на усвояване на интернет в развиващи се региони като Централна и Източна Европа ще направят мобилната реклама привлекателна опция за маркетолозите.
*Включени са данни за директен мейлинг, интернет (без мобилен), списания, вестници, външна реклама, радио, телевизия, жълти страници и други.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР