Обичате ли обувките? Ако сте от хората, които посещават магазините за обувки след всяка заплата, търсейки някой хубав, модерен и удобен чифт, за вас има една добра новина. Хобито или страстта ви могат да ви направят богати, пише The Financial Edge.
Производителите на обувки инвестират много в бизнеса си. Те създават ценни продукти, които клиентите сами търсят, от които имат нужда и често плащат „луди“ пари, за да притежават. Каква е вашата роля във всичко това?
Като почитател на обувките, със сигурност познавате добре качеството на повечето марки, които сте срещали в магазините. Ако едновременно с това имате и интерес към инвестирането, влагането на средства в тази индустрия може да се окаже добра стратегия.
Първият съвет, който всеки инвеститор би ви дал, е да се запознаете добре със сектора или компанията, в която инвестирате. А какво по-добро познаване от това всеки месец или по-често да наблюдавате новите стоки, които излизат, потока от клиенти в магазина, цените и нивото на обслужване.
Ето няколко примера за успешни компании, които от години се занимават с производство и продажба на обувки.
Steven Madden може и да е малка компания, но постига много. Особено напоследък. Фирмата изработва достъпни и удобни обувки за мъже и жени от 1990 година насам и има няколко бранда – Steven Madden Kids, Steven Madden Men's, Madden Girls, Stevies, Steven, Steve Madden Fix, Olsenboye, Candies, Elizabeth and James. Клиентите харесват и започват да свикват с уникалния дизайн на продуктите на компанията.
Инвеститорите изглежда също харесват фирмата. Акциите й са поскъпнали с 1186% за последните 10 години. А това е просто феноменален напредък за малка компания, чиито приходи са нараснали с едва 19% за последните 5 години.
Прогнозите за развитие в „тийнейджърските години на компанията“ също са доста положителни. Компанията прогнозира над 600 млн. долара продажби за тази година, което, ако се окаже вярно, ще е пета поредна година с ръст на приходите. С твърдия си растеж на приходите и липсата на задължения, Steven Madden сякаш си е осигурила постоянно място на пазара.
Nike Inc. е синоним на спортни обувки и аксесоари. Логото на компанията „Just Do It” се разпознава из цял свят. Компанията може да снабди клиента си с всичко - от маратонки за джогинг до бутонки за футбол. Компанията облича звезди от NBA като Кобе Брайънт, от NFL като Дрю Брийс, както и голф легендата Тайгър Уудс. Компанията е на пазара от 1964 година и не показва никакви признаци на изчерпване.
Американската фирма е постигнала постоянен и устойчив ръст на печалбата за акционерите – каквато е била и една от заложените й цели. Nike е на път да достигне над 20 млрд. долара приходи за тази година, което ще бъде 13% ръст спрямо миналата година. Инвеститорите, от своя страна, са получили 308% възвръщаемост за последните 10 години. Това, всеки може да се съгласи, е голям напредък за десетилетието, което все още страда от последствията на финансовата криза.
Heely's, Deckers Outdoor Group, Nordstorm, примерите за компании от обувния бранш, които се радват на небивал успех и продължават да просперират, са много. Различното между тях е дизайнът и дълбочината, до която са стигнали в диверсифицирането на продуктите си.
Общото – това, че са компании за производство и продажба предимно на обувки; че са си създали име на пазара; радват се на лоялни клиенти и процъфтяващ бизнес и са от толкова дълго на пазара, че успехът им е проверен и едва ли се дължи на временна еуфория. Особено предвид финансовите им показатели на фона на затихваща световна финансова криза.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?