IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

БФБ иска да въведе отстъпки за компаниите с маркет-мейкър и free-float над 40%

Предлага се и максималната такса да бъде повишена на 3 000 лв. от сегашните 2 000 лв.

10:07 | 06.12.10 г. 3
БФБ иска да въведе отстъпки за компаниите с маркет-мейкър и free-float над 40%

БФБ-София предлага въвеждането на диференцирани такси за емитентите, търгуващи се на пода на борсата.

Сегашните такси са различни за официален и неофициален пазар. За официален пазар са 0,006% от пазарната стойност на емисията, но не по-малко от 1 000 лв. и не повече от 2 000 лв. без ДДС. За неофициален пазар и дружества със специална инвестиционна цел цената е 1 000 лв. без ДДС.

БФБ-София предлага таксата за всички емитенти (на официален, неофициален и сегмент на дружествата със специална инвестиционна цел) да е еднаква и да е 0,01% от пазарната стойност на емисията, но не по-малко от 1 000 лв. и не повече от 3 000 лв.

Отстъпка от 50% за горницата от таксата над 1 000 лв. ще ползват емитентите с маркет-мейкър. Също така отстъпка от 50% за горницата от над 1000 лв. ще ползват емитентите с free-float (книжа в пакети под 5% от капитала) в размер на 40% или повече.

Не е записано дали могат да се ползват и двете отстъпки.

Въвеждането на този модел ще позволи на БФБ-София в рамките на една година да въведе нулева такса за регистрация на емисии на Официален пазар на акции. Последното ще позволи на дружествата, които отговарят на критериите за търговия на някой от сегментите му и имат желание да се търгуват на него, да бъдат преместени, без това да е свързано с допълнителни разходи за тях.

Желанието на БФБ-София е да въведе новия модел за тарифиране от началото на 2011 г.

В момента предложението е изпратено за съгласуване до браншовите организации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:34 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
BigBear
преди 13 години
Да си маркетмейкър на БФБ е загубена кауза, защото модела на пазара е не е маркетмейкърски, а поръчково ориентиран. Тоест пазарът не минава по право през маркетмейкъра, от което в 95 % от случаите означава, че пазара ще заобикаля маркетмейкъра и маркетмейкъра ще прави сделки само когато е не е в час... Или ще купува когато трябва да се продава или ще продава когато трябва да се купува, защото пазара не е длъжен да минава през маркетмейкъра, но маркетмейкъра на БФБ е длъжен да дава котировки. Оттам губещите сделки ще са за маркетмейкъра и разни псевдо отстъпки от рода на 50 % от горницата между 1000 и 3000 - тоест максимум 1000 лева за дружеството на година няма как да стимулират маркетмейкъра да търгува / тоест да губи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Спящият бик
преди 13 години
+
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още