IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Девин ЕАД постига 8% ръст на продажбите до 89 млн. лв. за 2016 г.

През последните години дружеството е изплатило дивиденти в размер на 34,5 млн. лв.

09:40 | 13.07.17 г. 5
Девин ЕАД постига 8% ръст на продажбите до 89 млн. лв. за 2016 г.

Девин ЕАД приключва 2016 г. с консолидирана печалба от 11 млн. лв. и консолидирани приходи от 88,6 млн. лв. (повишение с 8% на годишна база), показва отчетът на дружеството в Търговския регистър.

За сравнение, през 2015 г. продажбите са за 81,8 млн. лв., а печалбата - 8 млн. лв. Консолидираните приходи за 2014 г. са 75 млн. лв., а печалбата - 3,45 млн. лв.

Девин ЕАД беше едно от най-големите първични публични предлагания в България с привлечени 18,3 млн. лв. през 2007 г.

През 2007 г. акциите на Девин ЕАД бяха продадени при 6,1 лв. за акция, а капитализацията на дружеството достигна 109,2 млн. лв. при общо 17,9 млн. акции.

През 2010 г. акциите бяха отписани от търговия след серия търгови предложения при цена от 3,5 лв. за акция (62,65 млн. лв.). През 2014 г. капиталът на компанията беше намален до 300 хил. броя акции и 300 хил. лв. с цел покриване на загуби и освобождаване на капитал, който да бъде разпределен като дивиденти.

За 2016 г. е разпределен брутен дивидент от 9,1 млн. лв. През 2015 г. брутният дивидент възлиза на 25,4 млн. лв. и така общият дивидент вече е 34,5 млн. лв.

През 2016 г. пазарът на вода продължава своето положително развтитие, като се повишава с 4,2%, според доклад на Canadean за 2016 г., показва отчетът на Девин АД. Пазарният сегмент на бутилирана вода обхваща 43,6% от общия размер на пазара за безалкохолни напитки, който нараства с 1,2% за изминалата година.

Според AC Nielsen ръста в пазара на бутилирана вода в България е по-нисък - около 2%. Магазинната мрежа остава основният канал за продажби на бутилирана вода или 87% от обема и 64% от стойността.

През 2016 г. Девин ЕАД е отпуснал кредит от 15 млн. евро на компанията майка Адвент Уотър.

На 19 декември 2016 г. Адвент Интернешънъл оповестява, че е договорило да продаде своя дял в Девин АД на Societe De Services de Participations, De Direction Et DÉlaboration (Spadel) – белгийска компания, специализирана в бутилирането на натурална минерална вода, изворна вода и натурални плодови напитки. Сделката оценява Девин на 120 млн. евро.

През март 2017 г. сделката беше одобрена от КЗК.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
vankata89
преди 6 години
Упс грешния таб не беше за тази статия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 1
vankata89
преди 6 години
Е че той вожда постоянно мрънка колко са важни европрограмите че общините ли няма да искат. Тези европрограми са като наркотик спреш ли ги и всичко умира. Една държава трябва да може да се оправя и без тази глупост европрограми. Много смислено да правиш градинки някъде където няма пукнат човек.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
mpy_yordanov
преди 6 години
Берж, не те разбирам. Какво платено?Онзи ден писах за Соди, вчера за МДК, днес за Девин, все бивши борсови, първите две още с хиляди акционери. Иначе съм съгласен с оценката ти на анализа за 120 млн. евро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
lareman
преди 6 години
Интересно ,при печалба 5 м евра ,как плащаш цена от 120 м евро???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
bertram
преди 6 години
Това платен репортаж ли е? Кое му е топ на новината. На купилите Девин за 120 милиона евро мога да кажа само с ирония "честито на печелившите". За да си номер 1 в студения пазар ( кафета,ресторанти, хотели ) вече има нужда за всеки обект да се плаща или директно кеш или тенти, чадъри и тн... разхода е сериозен. От друга страна естествен конкурент в този пазар са Кока-Кола, които не са 'никой' и имат продукти без който е трудо...народа си ги търси. В топлия пазар от друга страна се нароиха един милион извора и фабрики за трапезна вода (финансирани по ЕС програми) там директно се бие в цена и не се инвестира в студен пазар... та големият въпрос е колко могат реално да печелят на година Девин , за да се върне инвестицията от 240 милиона лева.за мен това е още един пример как наливането на евра в ЕС води до изкривяване на цените на активите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още