IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американски хотелски вериги ще свият разхищението на храни с нови менюта

През 2010 година в САЩ е изхвърлена храна за близо 162 млрд. долара

10:25 | 28.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Някои от най-големите хотелски вериги в света се включват в инициатива, целяща да намали хранителните отпадъци, която включва преосмисляне на менюто, така че храната да не стига до кошчето за боклук, информира Ройтерс.

Над десет хотела в САЩ, управлявани от групи като Hilton, Hyatt и Marriott International, се присъединяват към 12-седмичната пилотна програма, по данни на Световния фонд за дивата природа (WWF).

Представете си всеки хотел да не изхвърля храна от бюфета за закуска или конферентния обяд, казва Пийт Пиърсън, отговарящ за хранителните отпадъци във фонда. 

Около една трета от храните, произведени по света, никога не се изяждат, тъй като се развалят след прибиране на реколтата или при транспортиране, или пък се изхвърлят от магазини и потребители.

В същото време 800 млн. души в световен мащаб си лягат гладни всяка вечер, сочи статистика на ООН.

В САЩ през 2010 година около 66 млн. тона храна е изхвърлена от потребители и от сектора за търговия на дребно при загуби за близо 162 млрд. долара, според оценки на американското министерство на земеделието.

Пиърсън посочва, че главните готвачи в някои от хотелите си поставят за цел да гарантират, че менютата за банкети и големи събития могат бързо да се коригират, ако се наложи, и че част от прекомерната храна ще се използва за други ястия, съобщава БТА.

Подета с подкрепата на Американската хотелиерска асоциация и фондация "Рокфелер", инициативата ще се съсредоточи същи върху обучаване на персонала и повишаване на информираността на клиентите.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още