IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

WSJ: Uber съзнателно е отдавал повредени коли на шофьори в Азия

От компанията признават впоследствие за казуса

16:59 | 04.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Звеното на Uber в Сингапур е купило повече от 1000 коли Vezel, които производителят Honda Motor Co Ltd е изтеглил от пазара. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Звеното на Uber в Сингапур е купило повече от 1000 коли Vezel, които производителят Honda Motor Co Ltd е изтеглил от пазара. Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Uber Technologies Inc съзнателно е отдавал на своите водачи дефектни автомобили, излагайки ги на опасност от пожар, съобщи Wall Street Journal в петък. Впоследствие компанията е заявила, че се е заела да реши проблема, след като в едно от превозните средства е избухнал пожар.

Вестникът цитира вътрешнофирмени имейли и документи, показващи, че звеното на Uber в Сингапур е купило повече от 1000 коли Vezel, които производителят Honda Motor Co Ltd е изтеглил от пазара поради електрическа неизправност. Стартъпът е отдал под наем тези автомобили на шофьорите в страната, без колите да са били ремонтирани, въпреки че мениджмънтът на компанията е бил наясно с проблема.

„Веднага щом разбрахме, че Honda Vezel е податлива на пожар, предприехме действия, за да решим този проблем, в близка координация с транспортните власти в Сингапур и технически експерти”, пише в изявление на Uber.

Говорител на Uber в Сингапур първоначално не коментира темата пред Ройтерс, като само казва, че сега всички превозни средства се ремонтират. 



„Признаваме, че можехме да направим повече – и сега го правим”, пише в изявлението на компанията. Тя е наела и трима външни експерти, които да се уверят, че стартъпът ще подходи с отговорност към проблема.

Новината за скандала в Сингапур се случва след цяла серия от проблеми, в които се забърка Uber през последните няколко месеца. Кулминацията бе оттеглянето на изпълнителния директор Травис Каланик от поста му -  ход, който целеше да възстанови доверието в компанията. Стартъпът е подложен на множество критики от различно естество, включително обвинения за сексуален тормоз.

Новината на WSJ e удар и по амбициите на Uber в Азия. Компанията, която се оттегли от пазарите в Китай и Русия, използва именно Сингапур като плацдарм за навлизането си в Югоизточна Азия. Регионът е доминиран от конкурента Grab, за който се твърди, че държи 71% от пазара със споделени пътувания и 95% при споделени пътувания с таксита на трети страни. Местният оператор заяви през миналия месец, че е набрал 2,5 млрд. долара, за да финансира по-нататъшния си растеж.

В петък Grab поясни, че неговите водачи не ползват модела Vezel, който е обект на сервизната акция. 

От друга страна, властите в редица страни в региона, като Хонконг, Япония, Тайван и Южна Корея, оспорват законността на приложенията на Uber, които могат да свързват частни собственици на автомобили с пътници, които плащат за пътувания, като по този начин ограничават бизнеса на лицензираните таксиметрови шофьори. Фирмата прекрати операциите си на някои пазари в региона, като например в Макао през миналия месец.

В родината си Uber е обект на федерално разследване за софтуер, който е помагал на шофьорите да избягват властите в области, в които няма официално разрешение за дейност. Тя също така е въвлечена в дело за интелектуална собственост, подадено от поделението за автономни автомобли на Alphabet Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още