IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Започват тестове на системата eCall за автоматична сигнализация при катастрофи

Услугата трябва да бъде достъпна във всички страни на ЕС до октомври 2017 г.

09:37 | 21.10.14 г.
Започват тестове на системата eCall за автоматична сигнализация при катастрофи

Четири тестови автомобила, оборудвани с предаватели за системата eCall, тръгват по пътищата на страната. Те са част от пилотния проект за въвеждането на системата, който страната ни осъществява, съобщи пред БТА главният директор на "Национална система 112" Стоян Граматиков.

Системата eCall дава възможност на всеки автомобил, оборудван с предавател, да изпраща информация до центровете на спешния телефон 112 в случай на инцидент на пътя. Всеки, чийто автомобил няма фабрично поставен такъв предавател, може да оборудва с него колата си срещу близо 200 лева.

Съгласно Европейската директива до октомври 2017 г. услугата eCall трябва да бъде достъпна във всички страни-членки, уточни Граматиков.

Системата еCall спестява времето, което е необходимо за реакция на спасителните екипи. Извън населените райони то може да се намали наполовина, а в населените – до 60%, каза Граматиков. По думите му тази по-бърза реакция всяка година може да спаси живота на близо 2500 души в ЕС и да намали тежестта на уврежданията с 10-15 на сто. Икономическите загуби от пътнотранспортни произшествия в ЕС, възлизащи на повече от 160 милиарда евро годишно, ще бъдат редуцирани с 26 милиарда евро.

„При пътнотранспортно произшествие устройството eCall се свързва с център 112, като изпраща пакет от информация за местонахождението, информация за автомобила и други данни, свързани с произшествието. Дори да сте в безсъзнание, спасителите ще получат точните ви координати“, обясни той. Системата осигурява и гласова връзка между превозното средство и телефон 112, така че ако пътуващите са в състояние да говорят, да могат да осъществят разговор с оператор.

По пилотното изграждане на услугата eCall у нас се работи от началото на 2013 г. от консорциум, от "Национална система 112", БАИТС, Техническия университет в София и други. Вече има заявен интерес за производството на устройството от български компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още