IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber стартира нова спорна услуга в Париж

Решението за пускане на пазара на UberPop подчертава решимостта на компанията да премине през регулаторните пречки в Европа

16:34 | 14.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Uber стартира нова спорна услуга в Париж

Технологичният стартъп Uber разширява предложенията си във Франция въпреки една съдебна глоба. Както обяви компанията, тя ще предложи своята спорна услуга "UberPop" под името "UberPool" за жителите на Париж. Услугата, която позволява на потребителите на мобилни телефони да намерят превоз от шофьори без официален лиценз, бе достъпна доскоро само в Сан Франциско.

UberPop е една от няколкото услуги, предлагани от компанията, която се оказа особено спорна, защото използва шофьори, които не са пряко наети от компанията и следователно не притежават професионални лицензи за превоз.

Френски съд постанови през октомври, че UberPop е незаконна, ориентирана към печалбата таксиметрова услуга, която се маскира като съвместно ползване на автомобили. Съдиите наложиха на Uber глоба от 100 000 евро, тъй като компанията е описала неправилно своята услуга. Френските антитръстовите власти също съдят Uber в отделно дело и се опитват да отменят услугата. Делото ще се гледа през ноември, пише The Wall Street Journal.

„Uber се концентрира над иновациите“, казва Пиер-Димитри Кор-Коти, директор на компанията за Западна Европа. Компанията вече обжалва последното решение на съда и се отбранява срещу обвиненията в текущото дело. „Ние никога няма да предприемем промени в бизнеса си, освен ако не бъдем принудени“. 

Решението на Uber за пускане на пазара на UberPop въпреки продължаващите опити на Париж да забрани услугата, подчертава решимостта на компанията да премине през регулаторните пречки в Европа. Съдии и регулатори оспорват законността на услугата във всички големи европейски градове - от Берлин до Барселона. Uber обжалва редица решения, наема екип от лобисти и PR фирми - и се разширява агресивно.

През третото тримесечие компанията разширява своите услуги на повече от седем големи европейски града, сред които Бордо, Женева, Мадрид и Тулуза. В Париж през лятото Uber  нае нови, по-големи офис помещения, със задължителните за стартиращите технологични фирми зали за свободно време и спорт с маса за тенис. В Израел, където споделянето на автомобили е забранено, Uber планира рекламен трик за този уикенд. Фирмата ще наеме "доброволци", които да бъдат безплатни шофьори на своите съграждани в продължение на 48 часа.

Компанията е създадена през 2009 г. в Сан Франциско, но дейността ѝ реално започна година по-късно. Сама се представя като старт-ъп, но с няколко последователни набирания на капитал от бизнес ангели и големи инвеститори зад гърба ѝ са едни от най-мощните корпорации като Goldman Sachs и Google Ventures.

Uber позволява на потребители, които си свалят приложението на мобилното устройство с GPS навигация да видят кои са най-близките до тях автомобили, които могат да ги закарат до желано място. Клиентът избира дадена кола и на екрана на телефона следи в реално време нейното пристигане. Преди да поръча транспорта, потребителят вижда колко приблизително ще му струва услугата и може да избере между различните ценови класове.

От другата страна са шофьорите -  собственици на автомобили, които искат да работят и да печелят пари от това. Те може да са професионални шофьори, но може и да са частни лица, както е случаят с Германия. За да станат обаче UberPop шофьори, те следва да се регистрират, да минат през интервю и да подпишат договор. Изискванията към тях не са непосилни - трябва да притежават собствен автомобил, който да има четири врати и да не е по-стар от десет години, да имат шофьорска книжка и застраховка от типа на "Гражданска". След това получават iPhone, който могат да ползват само за работа, защото допълнителните функции се блокират.

В Uber колите няма апарати и не се разменят пари. Клиентът плаща през кредитната си карта, с която се е регистрирал в началото, а веднъж в месеца шофьорът получава заработените пари, от които компанията си е удържала част като комисионна.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още