Lakeside Mall в близост до Детройт трябваше да претърпи цялостно преобразяване, за да стане отново привлекателен. Имотът обаче е в процедура по принудително отнемане от собствениците.
Проблемите на търговския център се превърнаха в спирала, тъй като собственикът GGP Inc. престана да плаща вноските си по заема през миналата година, а след това не успя да намери купувач за имота на фона на сътресенията в търговията на дребно. Така стойността на търговския център падна под заема в размер на 135 млн. долара и беше намалена с още 25 млн. долара през февруари, пише в свой анализ Bloomberg.
Длъжностните лица от местната община обаче са решени да намерят нов инвеститор, който да преобрази имота, дори и да го превърне в офиси и жилища.
"Разбираме, че моловете никога няма да бъдат същите", казва Лука Бонър, съветник по икономическо развитие, който е в екипа, търсещ нов инвеститор за Lakeside Mall. "Електронната търговия взима от пазарния дял на моловете, независимо дали хората искат да го признаят, или не. Това е реалността“, допълва той.
Силите, които стоят зад западането на проекта, определено натискат собствениците на имоти в САЩ да преначертаят плановете си за развитие, за да се справят с бързите промени в индустрията. Това се отнася особено за търговските центрове. Наемодателите трябва да променят курса си и да намерят начини да създадат такова пространство, което да приюти разнообразни наематели.
Десетки търговци на дребно вече подадоха заявление за банкрут през тази година, вериги като Macy's Inc. планират затварянето на магазини заради възхода на онлайн пазаруването и променящите се потребителски навици. Очаква се през следващата една година да затворят около 13 хил. магазина в сравнение с 4 хил. през последните 12 месеца, показват данни на консултантската компания Cushman & Wakefield.
Много инвеститори вече тотално преосмислят търговските си проекти. Един от моловете до Атланта например е преобразен в комплекс с апартаменти, еднофамилни къщи, офиси и малко магазини. През следващата година предстои да отворят врати хотел и конферентен център.
Редица инвеститори стигат до извода, че търговските центрове всъщност умират и постепенно изчезват. Единственият начин да се създаде стойност на имотите е да се произведе преживяване.
Търговският пазар се развива толкова бързо, че дори физическите магазини, проектирани днес, след две години ще изглеждат напълно различно.
В САЩ видимо текучеството на наематели се увеличава. Търговците на дребно и ресторантите вече не са склонни да се ангажират с договори за 10-15 години, особено ако влиянието на търговските центрове отслабва.
Собствениците на имоти се борят с това как да създават пространства, които могат да се използват по различен начин. Един от вариантите е да пресъздават атмосфера на търговска улица и да изграждат цели общности около проектите. Това обаче не е приложимо за всички търговски центрове и някои от тях продължават да търсят варианти.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 8 години За 3 години потокът на хора през моловете е намалял с 50%. Всички магазини и кафета, пицарии и ресторанти базирани там също страдат от тази тенденция. Факт валиден не само за USA, но и за Азия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар