Японският износ е спаднал през юли с най-силен темп от шест месеца, на фона на европейската дългова криза и забавянето в Китай, съобщава Financial Times. Спадът от 8,1% на годишна база е доста по-сериозен от средната прогноза на икономисти за понижение от 2,9%.
Данните увеличават опасенията, че чуждестранното търсене може би няма да се възстанови преди силното вътрешно търсене (подкрепено от разходите след миналогодишното земетресение) да започне да отслабва. Това може да осуети крехкото възстановяване на третата икономика в света.
„Европейската дългова криза е основният фактор за спада в износа, като темпът му е поразителен. Той е сравним със ситуацията след фалита на Lehman Brothers”, коментира Масаюки Кичикава, главен икономист за Япония в Bank of America Merrill Lynch.
„Надявахме се, че търсенето от Китай ще подкрепи японската икономика, но реалността се оказа различна.“
Смята се, че вътрешното търсене в Япония ще намалее към края на годината, като политиците разчитаха експортът към основните пазари като Китай да компенсира това и да продължи възстановяването на икономиката.
Износът към Китай (най-големият търговския партньор с двойно по-големи обеми от Европа) обаче е намалял през юли с 11,9% на годишна база – най-големият спад от пет месеца, заради по-малкото доставки на полупроводници, електроника и части за автомобили.
Ръстът на експорта към САЩ пък се е е понижил през месеца до 4,7% на годишна база.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 13 години Да не разчитат много на търсенето от Китай. Китай внасяше доста време инвестиционни стоки - машини , оборудване. Ама те като внесат първата партида, копират устройството на помпа и пр. , състава на метала и вече става китайска помпа. Аналогично е за самолети, локомотиви и пр.Първото трим. на 2013 г.ще изкарат аналог на Голф V, е с друго име , нова маска на предицата, капака на главата на мотора ще е малко по друга и готово.И най -важното с 30-40 % по-евтин (не влагат пари за развойна дейност). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години При евтиното евро в момента е нормално вносът в ЕС да спада. отговор Сигнализирай за неуместен коментар