IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво се случва с японските концерни за електроника?

Бизнесът с потребителска електроника не е толкова привлекателен, компаниите залагат на соларни панели и акумулатори за е-автомобили

08:56 | 21.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Бизнесът с телевизори вече не е привлекателен за японските концерни за потребителска електроника. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Бизнесът с телевизори вече не е привлекателен за японските концерни за потребителска електроника. Снимка: Ройтерс

Ендоскопите, автомобилните акумулатори и крушките отдавна вече не са толкова секси като ултратънките телевизори, елегантните таблети и системите за видео игри. Въпреки това те трябва да помогнат на японските производители на потребителски електронни стоки, които в бъдеще ще продължат да се фокусират именно върху електронни стоки. Само че купувачът ще изглежда малко по-различно от традиционният клиент на японските компании, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Подтикнати от лошите финансови резултати и лидерските промени Sony, Panasonic и Sharp трябва да преосмислят развитието си. Докато Panasonic и Sharp се насочват към зелена енергия, Sony скочи в сектора с медицинско оборудване. Японската електронна индустрия винаги е била един от стълбовете на икономиката на страната. След войната бизнесът се разшири с производството на телевизори, музикални системи и друг хардуер за масовия пазар. Но в дългосрочен план оцеляването на японските компании ще зависи от това, дали те ще се освободят от низходящата спирала с все по-малки маржове на печалба в потребителската електроника.

Преходът от аналогова към цифрова технология, в която уокмъните бяха заменени от IPOD, видеокасетофоните - от TiVo, а огромните телевизори – с такива с плоски екрани, доведе до това производството днес да е по-лесно. Сръчност и умения в производството, някога сред силните страни на японската индустрия, днес са второстепенни. Хардуерът стана масова стока, подкрепена от елегантен софтуер и допълнителни услуги. Две области, в които японците досега почти не се отличаваха.

„Никой не прави пачки с телевизори. Затова и Panasonic се опитва все повече да се концентрира върху B2B бизнеса“, каза още през януари председателят на Panasonics Фумио Охтцубо. По онова време той все още беше и главен изпълнителен директор на компанията.

Днес изглежда, че здравеопазване и енергия ще бъдат очевидните области за инвестиции за японските фирми. В края на краищата населението на страна застарява по-бързо, а също и природните ресурси все пак са ограничени. След като през последните години загубите продължаваха да нарастват, компаниите са сключили споразумения с тези браншове, за да не бъдат зависими само от потребителския бизнес.

Последна актуализация: 23:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още