Ендоскопите, автомобилните акумулатори и крушките отдавна вече не са толкова секси като ултратънките телевизори, елегантните таблети и системите за видео игри. Въпреки това те трябва да помогнат на японските производители на потребителски електронни стоки, които в бъдеще ще продължат да се фокусират именно върху електронни стоки. Само че купувачът ще изглежда малко по-различно от традиционният клиент на японските компании, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Подтикнати от лошите финансови резултати и лидерските промени Sony, Panasonic и Sharp трябва да преосмислят развитието си. Докато Panasonic и Sharp се насочват към зелена енергия, Sony скочи в сектора с медицинско оборудване. Японската електронна индустрия винаги е била един от стълбовете на икономиката на страната. След войната бизнесът се разшири с производството на телевизори, музикални системи и друг хардуер за масовия пазар. Но в дългосрочен план оцеляването на японските компании ще зависи от това, дали те ще се освободят от низходящата спирала с все по-малки маржове на печалба в потребителската електроника.
Преходът от аналогова към цифрова технология, в която уокмъните бяха заменени от IPOD, видеокасетофоните - от TiVo, а огромните телевизори – с такива с плоски екрани, доведе до това производството днес да е по-лесно. Сръчност и умения в производството, някога сред силните страни на японската индустрия, днес са второстепенни. Хардуерът стана масова стока, подкрепена от елегантен софтуер и допълнителни услуги. Две области, в които японците досега почти не се отличаваха.
„Никой не прави пачки с телевизори. Затова и Panasonic се опитва все повече да се концентрира върху B2B бизнеса“, каза още през януари председателят на Panasonics Фумио Охтцубо. По онова време той все още беше и главен изпълнителен директор на компанията.
Днес изглежда, че здравеопазване и енергия ще бъдат очевидните области за инвестиции за японските фирми. В края на краищата населението на страна застарява по-бързо, а също и природните ресурси все пак са ограничени. След като през последните години загубите продължаваха да нарастват, компаниите са сключили споразумения с тези браншове, за да не бъдат зависими само от потребителския бизнес.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден