Въпреки всички надежди в тези пазари се крият все пак и подобни проблеми от миналото: цяла група японски компании се нахвърля върху даден сектор. Големият размер на конкуренцията бута цените на дъното, натиска печалбата и прави задачата за налагане на световните пазари почти непосилна. Само в Япония има не по-малко от седем компании, включително Sharp и Panasonic, които правят слънчеви панели. Най-малко пет големи компании разработват акумулатори за електронни автомобили. И всъщност всеки един японски производител на камери и електрически части поглежда и към пазара на техника за здравеопазването.
Освен това японските производители се редят на опашка, когато става въпрос за замяна на традиционните крушки със светодиоди. Те са по-устойчиви и използват по-малко енергия. „Японските компании са известни с това, че когато някой конкурент се посвети на нова задача, всички останали го последват", каза Мелиса Ото от TIAA-CREF Investment Management.
Sony например придоби през 2010 г. американската компания iCyt Mission Technology, специализирана върху научната технология. През миналата година бе придобита и Micronics, специалист в системите за медицинска диагностика. Освен това Sony води преговори за изпадналия в криза Olympus. Според източници, запознати с разговорите, компанията планира да вложи 630 млн. евро в производителя на камери и медицинска техника.
И Panasonic обмисля да си осигури дял в Olympus, но според запознати плановете са провалени. Olympus пък заяви, че в момента обмисля различните опции. За Sony сделката ще се отплати. В крайна сметка по отношение на ендоскопите например Olympus държи 70% от световния пазар. Освен това Olympus вече влага в своите ендоскопи сензори за картина на Sony, а скоро и в други продукти ще се влагат компоненти на реномираната марка.
През април шефът на Sony Казуо Хирай нарече бизнеса с медицински изделия "бъдещ стълб" на неговата компания. Той добави, че в тази област компанията планира един ден да генерира повече от 1,2 млрд. долара годишно. За следващата фискална година Sony очаква продажбите на медицински устройства за наблюдение, принтери и друго оборудване да бъдат в размер на 630 млн. долара. Това ще бъде по-малко от 1 на сто от общите приходи през изминалата фискална година.
„Те наистина трябва да напреднат в тази насока", каза Юджи Фухимори, анализатор в Barclays Capital в Токио. „Медицината и електрониката стават все по-близки. Има много електронни технологии, които могат да бъдат използвани в областта на медицинските изделия“. А световният пазар на медицинско оборудване е голям и нарастващ. Анализатори от Espicom Business Intelligence очакват, че той ще нарасне до 2016 г. с 28% до 348,6 млрд. долара.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ