Toshiba, един от водещите телевизионни и компютърни производители от Япония, разширява бизнеса си с ядрената енергетика, след като през 2006 г. пое мажоритарен дял от компанията за ядрена енергия Westinghouse. За да не е зависима само от чиповете за памет и потребителски електронни стоки, Toshiba започна да се съсредоточава и върху производството на автомобилни акумулатори, LED осветление и системи за възобновяема енергия.
Panasonic пък обяви най-мащабната и вероятно най-скъпата стъпка за прегрупиране. В период от две години до края на 2010 г. компанията вложи 10,4 млрд. долара в Sanyo Electronic, за да подсили бизнеса си със слънчеви панели и акумулаторни батерии за електрически автомобили. В допълнение компанията плати 3 млрд. долара, за да поеме напълно дъщерното дружество на Panasonic Electric Works.
Стратегията на Panasonic: компанията планира да продава своите слънчеви панели, монтирани в цялостни системи за дома и офиса, като по този начин избегне ценова война с китайските доставчици на слънчеви панели. Компанията очаква в бъдеще да продаде и повече акумулатори за автомобили. Пет различни автомобилни производители използват досега акумулатори на Panasonic в своите електрически и хибридни автомобили.
Но засега стратегията не дава добри резултати. Към енергийния бизнес на Panasonic спадат подразделенията за акумулатори и слънчеви панели. Те в момента правят 6% от общите корпоративни приходи. За фискалната година обаче там бе отчетена загуба от 263 млн. долара. Това се дължи на спад в цените на фотоволтаични клетки и акумулатори за крайните потребители. Мениджърите на компанията обаче продължават да са оптимисти. Panasonic има за цел да увеличи през следващите четири години приходите в тази област с над 60% до 12,6 млрд. долара. За сравнение - за цялата компания анализаторите очакват ръст от 10%.
Sharp пък от своя страна придоби през ноември 2010 г. Recurrent Energy от Сан Франциско за 305 млн. долара. По онова време японската компания все още беше печеливша, но в следващите няколко месеца финансовото състояние се влоши значително. Вместо да придобива още компании, през 2012 г. фирмата бе принудена да продаде дял от себе си на тайванската Hon Hai Precision Industry.
Въпреки всички проблеми обаче и Sharp вижда светлина в тунела благодарение на своя енергиен бизнес. Когато през август президентът Такаши Окуда обяви първите съкращения на персонал в компанията от 1950 г. насам и очаквана годишна загуба в размер на 3,2 млрд. долара, той подчерта важността на соларния бизнес. Заради ново законодателство всички компании в страната ще трябва в бъдеще да инвестират значителни суми във възобновяеми енергийни източници. Търсенето от чужбина е „високо“, казва Окуда. През миналата година соларният бизнес е донесъл на компанията 8% от общите приходи. Тенденцията е възходяща.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ