IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ИТ браншът фиксира 10 месеца за достигане на работещо е-управление

Първият електронен обмен на данни ще се осъществи още този месец между четири ведомства

15:39 | 10.11.11 г.
<p>
	Интернет обменът на информация между отделните министерства тръгва в края на ноември.&nbsp;<em>Снимка: БТА</em></p>

Интернет обменът на информация между отделните министерства тръгва в края на ноември. Снимка: БТА

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обяви днес най-голямата обществена поръчка за осъществяване на електронното правителство, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Бюджетът е 18 млн. лева, а заданието е разделено на 5 обособени позиции.

Първата позиция включва анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на електронното правителоство. Останалите две са за реализиране на приоритетните административни услуги за централната и за общинската администрации.

Четвъртата позиция предвижда разработването на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации. Последната е свързана с усъвършенстването на портала и доизграждането на системата на електронното правителство във връзка с административното обслужване.

Документацията с предмет на дейност вече е качена на интернет страницата на министерстнвото, като кандидатите имат 52 дни да разработят своите проекти.

За първи път ИТ компаниите от бранша имаха възможност да обсъдят процедурата с ресорния заместник-министър в деня на нейния старт. Валери Борисов се срещна с представители на четирите браншови организации – Българската асоциация за информационни технологии, Българска асоциация на софтуерните компании, ИКТ Клъстер и Българската уеб асоциация.

Участниците се обединиха около позицията, че срокът от 8-10 месеца е достатъчен, за да се положи основата на реално работещо е-управление.

Борисов обяви и първата реална стъпка, очаква се до края на ноември да заработи е-обмен на документи между държавните институции. На този етап ще се включат министерствата на транспорта, икономиката, външните работи и на Агенция „Пътна инфраструктура”.

Една от следващите конкретни цели, обявени от заместник-министъра, е до 6 месеца да бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място, а не както досега в данъчната администрация, НСИ и Агенцията по вписвания.

В ход е работата с администрациите на Министерството на правосъдието, Агенцията по вписвания и Националния статистически институт, за да стане това възможно, поясни зам.-министърът.

В края на ноември ще пристигне и първата официална делегация от Естония по темата за е-правителството, с която ще бъдат обсъдени детайлите и възможностите за съвместна работа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:17 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още