IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Huawei: Целта ни е да оцелеем

Приходите на китайската компания за първото полугодие са намалели с близо 30% на годишна база

15:15 | 06.08.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Председателят на Huawei заяви, че целта на китайската технологична компания е „да оцелее“, след като приходите ѝ спаднаха с близо 30% през първата половина на годината, пише CNBC.

Базираната в Шънджън компания, която беше поставена в черния търговски списък на Съединените щати през 2019 г., днес обяви, че е генерирала 320,4 млрд. юана (49,6 млрд. долара) приходи през първото полугодие на 2021 г. Това е значителен спад спрямо сумата от 454 млрд. юана, която Huawei отчете за първите шест месеца на 2020 г.

Huawei заяви, че маржът на печалбата ѝ е нараснал с 0,6 процентни пункта до 9,8%, в резултат на подобрения на ефективността, и добави, че общото представяне отговаря на прогнозите.

Ротационният председател на компанията Ерик Сю заяви, че фирмата си е поставила стратегически цели за следващите пет години.

„Нашата цел е да оцелеем и да го направим устойчиво“, коментира той.

Предходният американски президент Доналд Тръмп постави Huawei в черния търговски списък през 2019 г. – ход, който пречи на американските фирми да правят бизнес с нея. Така например Google вече няма право да лицензира своите услуги към Huawei.

Компаниите от САЩ нямат право да продават или прехвърлят технологии на Huawei, освен ако не получат специален лиценз. Това нанесе удар по възможността на Huawei да проектира собствените си чипове и да се снабдява с други компоненти.

През април Сю заяви, че Huawei е увеличила инвестициите си в развойна дейност, като част от усилията да „задържи компанията на повърхността, да отговори на продължаващите предизвикателства с доставките, причинени от забраната на САЩ, и да се стреми към устойчивост в бъдеще“.

„Предизвикателни времена“

Бизнесът на Huawei е разделен на три подразделения: телекомуникационно, корпоративно и потребителско.

По думите на компанията приходите на бизнеса с потребителски решения са спаднали до 135,7 млрд. юана спрямо 255,8 млрд. юана година по-рано. Huawei твърди, че това се дължи на продажбата на бизнеса ѝ с марката Honor в края на 2020 г.

Звеното, което продава 5G и друга телекомуникационна инфраструктура, също записа спад на приходите за първото полугодие до 136,9 млрд. юана. За сравнение, през същия период на миналата година сумата беше 159,6 млрд. юана.

Компанията твърди, че телекомуникационният ѝ бизнес извън Китай е бил стабилен през първата половина на годината. Въпреки това в Китай, най-големия пазар на компанията до този момент, Huawei е била засегната от забавянето на пускането на 5G. Фирмата твърди, че очаква този бизнес да продължи да расте през следващите шест месеца, благодарение на 5G усилията на China Mobile, China Broadcasting Network, China Telekom и China Unicom.

Приходите за първата половина на годината на звеното за корпоративни решения са се увеличили до 42,9 млрд. юана, спрямо 36,3 млрд. юана година по-рано, обяви Huawei. Този бизнес има по-голям растеж извън Китай, отколкото на вътрешния си пазар, посочва компанията, допълвайки, че той ще остане „най-обещаващият двигател“ на компанията през настоящата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:17 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още