- Технологичният свят все повече говори за виртуална реалност. Възможно ли е компаниите да започнат да използват виртуалната реалност, за да продават по-лесно продуктите си и този вид маркетинг/реклама да бъде персонализиран?
- Честно казано, виртуалната реалност все още не е напълно достъпна, а стартът на използването ѝ от потребителите също няма да стане толкова бързо. Виртуалната реалност е една мнoго дългосрочна стратегия, а в момента няма много данни, които да покажат как всъщност работи. Засега тя може да бъде следващата голяма стъпка само за големите търговци на дребно.
Компании в различни индустрии вече успешно експериментират и продават своите продукти по този начин. Те могат напълно да персонализират и предоставят преживявания, свързани с марката, в които потребителите да са напълно потопени, тъй като технологията премахва много от ограниченията на физическото пространство.
Така например Volvo успя да продаде модел кола, какъвто не съществува всъщност, а беше създадена само за виртуалното пространство, в което потенциалните клиенти можеха да я тестват. Друг добър пример е компанията за облекло NorthFace, която използва виртуална реалност, за да „премести“ своите купувачи, намиращи се в неин магазин, в Национален парк, докато пазаруваха.
Ето защо вярвам, че виртуалната реалност дава чудесни възможности на търговците да подобрят начина, по който разказват истории. От гледна точка на по-малките търговци на дребно, бих предложила да инвестират в доказани начини за оптимизиране на сайтовете си за продажби. По този начин те могат да растат много по-бързо от гледна точка привличането на нови клиенти.
- Индустрията вълнува ли се от този тип възможности в момента или все още фокусът пада до голяма степен върху социалните мрежи?
- Много търговци смятат виртуалната реалност като инвестиция в дългосрочен план, така че големите играчи вече са започнали да планират и да тестват своите стратегии. Виртуалната търговия продължава да се развива, интегрирайки други технологии и канали – дори социални мрежи като Facebook и YouTube позволяват 360-градусови видеа.
Аз също смятам, че навлизането на виртуалната реалност ще бъде много голямо чрез мобилните устройства, защото все повече и повече хора пазаруват през тях и това би бил чудесен начин за създаване на наистина нови изживявания.
- На фона на всички нови възможности за маркетинг и реклама дали имейл маркетингът ще остане в миналото съвсем скоро, като нещо старомодно?
- Дори и имейл маркетингът все още да се възприема като традиционна форма на комуникация, това е един много ефективен начин търговците да се свързват с клиентите. Появяват се предизвикателства, тъй като обемът на съобщенията продължава да расте всеки ден.
Търговците на дребно могат непрестанно да въвеждат иновации, като доставят все по-сегментирано, персонализирано съдържание, базирано на историята на покупките на клиентите. Така че най-добрият съвет към тях е да изучават още по-дълбоко потребителските данни и да създават релевантни съобщения.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България