Вайда Пакулите е творчески дигитален маркетинг мениджър в Strands – едно от водещите решения за персонализация в сферата на онлайн търговията. Предизвикателствата пред електронните продажби я мотивират да търси най-добрите решения, за да създава успешни стратегии за персонализация.
Вайда Пакулите ще бъде гост на eCommCongress, който ще се проведе на 8 и 9 април в София. В тази връзка я потърсихме, за да ни разкаже за новите подходи на онлайн търговците и възможностите, които предоставя виртуалната реалност.
- Какви са основните тенденции в услугите, свързани с персонализация в момента?
- Едно е сигурно – бизнес иновациите са постоянни и тенденциите се развиват от начина, по който потребителите пазаруват онлайн: как купуват и откликват на маркетинговите послания на търговеца на дребно. Първата голяма тенденция е самата персонализация, защото дори и 61% от рекламодателите да знаят, че се нуждаят от персонализация на преживяването по време на пазаруване, близо 51% от тях все още не знаят как да го постигнат.
Мобилната търговия също играе важна роля. Мобилните трансакции се увеличават всяка година и ако търговците на дребно все още нямат сайт, който да има мобилна версия, сега е моментът да се сдобият с такъв. Други иноватори в мобилните разплащания печелят от привързаността на младото поколение към социалните мрежи, създавайки възможности за разплащания в рамките на съществуващите системи на социалните мрежи, в това число се нареждат Facebook и Pinterest. Докато потребителските очаквания нарастват, търговците на дребно трябва да помислят в тази посока, за да останат конкурентоспособни.
- От кой вид инструменти за персонализация бизнесът не се възползва максимално, а би трябвало?
- Благодарение на технологиите търговците на дребно разполагат с множество платформи, от които да избират, за да персонализират и анализират своя уебсайт за онлайн продажби. С всички дигитални канали и възможности, които са на разположение, може да е трудно да се приоритизира и избира, но смятам, че е ключово да се имплементира персонализирането във всяка услуга, свързана с електронна търговия. Така не само доставя релевантна информация на пазаруващите онлайн, но и носи голяма стойност за продажбите.
- Можете ли да дадете пример за нова стратегия за персонализация, която е много успешна?
- Има много начини, по които може да се разглежда персонализацията, но най-добрият и уникален пример, който ми привлече вниманието напоследък, е дело на Stitch Fix – компания за търговия на дребно с дрехи в САЩ. Понякога не искате да мислите за това какви дрехи искате да си купите. Stitch Fix е решила да използва информацията, която потребителите предоставят за своите предпочитания (размер, личен стил, цветове и т.н.), сравнява ги с данните на други потребители и използва стилисти, които да подготвят различни тоалети за своите онлайн клиенти. След това хората получават препоръките по имейл.
- Същевременно Snapchat все още е гледана доста подозрително от голяма част от търговците, когато става дума за реклама. Какво ѝ липсва на тази толкова бързо развиваща се платформа, за да спечели бизнеса?
- Едно от най-големите предизвикателства, с които се сблъскват търговците на дребно, е да бъдат в крачка с всички тенденции. Технологиите, посредниците в комуникацията, моделите на пазаруване и търсенето се променят, а търговците трябва да се адаптират към това. Snapchat може да бъде чудесен канал за търговците на дребно, които се фокусират върху т.нар. millenials (хората, родени между началото на 80-те до 2000 г.).
В действителност, според проучване 58% от учещите в колеж биха купили продукт, ако им бъде изпратен купон през Snapchat. Въпреки това основната причина, която държи търговците настрана, може би е фактът, че това е относително нова платформа за рекламиране (първите реклами бяха пуснати в края на 2014 г.), а форматът на рекламите е много различен от този на традиционните реклами – те са вертикални, за разлика от банерите, и изискват творчески подход.
Вярвам, че рекламите в Snapchat ще бъдат изправени пред подобни предизвикателства като тези във Facebook, Twitter, Instagram и Pinterest в началото и със сигурност ще се превърнат в основен рекламен канал в бъдеще.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай