БДЖ ще купи 15 нови влака за 150 млн. лева, след като разсрочи дълговете си. Това съобщи пред журналисти в Пловдив министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от БТА. По думите му положението с вагонния парк в момента е много тежко.
На 6-ти февруари имаме нова среща във Виена с кредиторите, на която ще искаме да разсрочим дълга за 10 години, каза министърът. Предвижда се тригодишен пакет, с който ще се закупят 15 влака. Според министъра това е единственото решение за повишаването на качеството в железопътния транспорт.
Папазов коментира и проблемите на българските превозвачи на турската граница.
Припомняме, че в момента проблемът с превозвачите се задълбочава. След като обяви, че едностранно прекратява действието на издадените на българските превозвачи разрешителни за транзитен превоз през територията си, Турция спря да пропуска български камиони през границата. България също не пуска турски камиони.
Според Папазов без да се подпише двустранен протокол българската държава няма да даде всички искани разрешителни на турските превозвачи, защото защитава интереса на бизнеса у нас. „Винаги тези разрешителни се дават на базата на двустранен протокол, който, ако няма искания на една от двете страни, продължава да действа и за следващата година“, каза министърът.
Той обясни, че през ноември е входирано второто искане от нашата страна за промени. Ние считаме, че този протокол не е действащ и трябва да се направи нов, допълни Папазов.
Според Папазов електронното гласуване може да бъде проведено, но след широка дискусия, защото има много "за" и "против" него. По думите му в електронното правителство са по-големите проблеми и особено в обединението на цялата администрация на всички министерства в единна система.
Министър Папазов бе в Пловдив, за да даде старт на строителството на жп участъка Стамболийски - Пловдив. Линията е част от проекта "Модернизация на железопътния участък Септември - Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа" и се осъществява със съфинансиране от Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски - Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. Целият участък от Септември до Пловдив е 53 километра, като скоростта на влаковете ще бъде 160 километра
в час.
Вижте още в репортажа на Bulgaria On Air.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
преди 11 години не навсякъде е 50, може би единствено към Видин се движи толкова. аз лично съм го засичал в другите участъци има такива, които вдигат и до 100. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години няма да се учудя, ако влаковете бъдат Сименс, все пак Сергея трябва да си извоюва председателското място в ПЕС ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Честно казано, бих се радвал на възстановяването на жп транспорта в БГ /БДЖ/ и всякакъв локален ел. транспорт по градовете, както е в нормалните държаве и той да се ползва, за сметка на всички автопревозвачи тарикати, далавеладжии и рушветчии. Доста хранилки ще пресъхнат.По-чисто/и в двата смисъла/, удобно, и полезно за всички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Външен заем -> дотации-> демек ти и аз ще ги плащаме:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А с какво ще ги изплащат след като и сега едвам оцеляват? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години В останалите участъци с 50 км/час :D Линиите са за ремонт не позволят по-високи скорости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар